איראןמבזקים

דיווח באיראן: נעצרו 8 סוכני מוסד שתכננו לחסל מדעני גרעין איראניים

התובע של משמרות המהפכה בעיר זאהידאן שבמחוז סיסתאן-בלוצ'סטן, בדרום-מזרח איראן הודיע היום (שלישי) על מעצרם של שמונה סוכני מוסד שפעלו במדינה במטרה לחסל מדעני גרעין איראניים.

לדבריו, בנוסף למעצרם נתפסו מסמכים הרבים המאשרים את מעורבותם. "עם המודיעין החזק שברשותנו, חברי החולייה זוהו ונעצרו, כל אחד במחוז שונה. היו כל כך הרבה ראיות נגד האנשים האלה שהם כלל לא הפגינו התנגדות כנגד צו המעצר" אמר התובע.

עוד מסר התובע כי "התיק נמצא כעת בשלבי חקירה מתקדמים וכתב האישום יוגש בקרוב לבית המשפט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
התובע של משמרות המהפכה בעיר זאהידאן

בדיווח נטען כי סוכני המוסד נעצרו לאחר מעקב של יחידת שירות המודיעין שנמשך כשמונה חודשים.

יש לציין כי בחודשים האחרונים גברה המתיחות מאוד בין איראן לישראל, זאת במיוחד לאחר שורה של חיסולים ומקרי מוות שונים של אנשי משמרות המהפכה או כאלה הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית ופעילות איראן בגבולותיה של ישראל, בדגש על סוריה וחיזבאללה בלבנון.

התקיפות בסוריה, כנגד משלוחי נשק וטכנולוגיה לדיוק טילים מאיראן לארגון הטרור חיזבאללה, התגברו גם כן. כשהאחרונה שבהן, המיוחסת לישראל הייתה בשדה התעופה בדמשק שהושבת לתקופה של מספר ימים וגררה גינוי מצד רוסיה.

לאור כל האירועים שהתרחשו לאחרונה הן על אדמת איראן והן בסוריה, איראן הודיע כי היא תנקום ותפגע בישראל. ואכן, בימים האחרונים התפרסמו בישראל התראות חמות על ניסיונות של איראן לפגוע בתיירים ישראליים על אדמת טורקיה.

בכירים במערכת הביטחון הדגישו כי חוליות של משמרות המהפכה האיראניים פועלות על אדמת טורקיה כדי להוציא פיגוע כנגד ישראלים בטווח הזמן המידי.

כמו כן, דווח כי ישראל הצליחה עד כה לסכל כמה ניסיונות כאלה ואף נעצרו כמה חשודים על ידי שירותי הביטחון בטורקיה שמסייעת לישראל בנושא.

שר הביטחון, בני גנץ התייחס אתמול בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת למצב המתוח מול איראן ולאפשרות שהם ינסו לפגוע בישראלים על אדמת טורקיה: "הנחיתי את מערכת הביטחון והכנו תגובות לתגובה עוצמתיות ונפעיל אותן בהתאם לצורך. גם לנו יש מגוון אפשרויות פעולה, במגוון יעדים – ופגיעה באזרחים ישראלים תביא אותנו להפעלה שלהן. אנחנו נדע להגיב בזמן, במקום ובאמצעי שנבחר, לכל פעולה תוקפנית של איראן, בכל מיימד, ובכל מקום – פיסי או קיברנטי".

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בתחילת השבוע התייחס גם ראש הממשלה למתיחות מול איראן ואמר בישיבת הממשלה: "בימים אלו, אנו עדים לניסיונות איראנים לפגוע בישראלים ביעדים שונים בחו"ל. זרועות הביטחון של מדינת ישראל פועלות כדי לסכל ניסיונות פיגוע בטרם יציאתם לפועל. נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ובשולחי שולחיהם. הכלל החדש שלנו הוא: מי ששולח – משלם. לצד זאת, פנינו לאזרחי ישראל באזהרה להימנע בעת הזו מלטוס לטורקיה אם זה לא הכרחי, בדגש מיוחד על איסטנבול. הסכנה שם עדיין גבוהה. אני קורא לאזרחי ישראל לגלות אחריות אישית ולשמור על ביטחונם."

Back to top button