כלכלהמבזקים

התחממות ביחסי הסחר: משלחת תעשיינים בכירים ממצרים הגיעה לישראל

לראשונה מזה כעשור מבקרת השבוע בארץ משלחת תעשיינים בכירים ממצרים הפועלים במסגרת ההסכם ״QIZ” - בין ישראל, מצרים וארה"ב.

משלחת תעשיינים מצרית הגיעה אמש (ראשון) לישראל במסגרת פעילות הסכם ה-QIZ בין ישראל, מצרים וארה"ב. הגעת המשלחת מסמלת צעד נוסף בהתחממות ביחסי הסחר בין מצרים וישראל.

במשלחת המצרית משתתפים 12 תעשיינים ואנשי עסקים מובילים בתחום הטקסטיל וההלבשה, אשר ייפגשו בכירים במשרדי החוץ והכלכלה והתעשייה, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המשחר ומכון היצוא. כן יבקרו חברי המשלחת במפעלי תעשייה ויפגשו עם חברות ואנשי עסקים ישראלים.

את ביקור המשלחת המצרית יזמו שגרירות ישראל בקהיר, משרד החוץ, משרד הכלכלה והתעשייה, מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר בשיתוף משרד המסחר והתעשייה המצרי ומטרתה להגביר את שיתוף הפעולה והיקף הסחר בין ישראל למצרים בשנים הקרובות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסכם הקוויז (QIZ: Qualified Industrial Zone) הינו הסכם אזורי סחר מועדפים שנחתם בשנת 2004 בין ישראל מצרים וארה"ב, והוא מאפשר יצוא של מוצרים פטורים ממכס וממכסה ממצרים לארה"ב, כל עוד המוצר המצרי כולל תשומות בשיעור של 10.5% שמקורן בישראל.

המשלחת המצרית מגיעה לאחר שבסוף חודש מאי ביקרה בוועידת הקוויז הבילטראלית בקהיר משלחת ארגונים כלכליים מישראל. הביקור השבוע מהווה צעד נוסף בהתחממות היחסים הכלכליים-אזרחיים עם מצריים, שמגיע בהמשך להחלטת הממשלה לקידום מהלכים קונקרטיים להגדלת היקף הסחר עם מצרים והסרת חסמים בירוקרטים.

אנשי סחר חוץ וחברי המשלחת המצרית. צילום: דנה סוארי קורן

עודד יוסף, סמנכ"ל מזרח תיכון במשרד החוץ: "הביקור של משלחת אנשי העסקים הוא חלק מהתחזקות היחסים בין ישראל למצרים. מאז ומתמיד שיתוף הפעולה הכלכלי היה מרכיב משמעותי בקידום היחסים, ולהסכם הקוויז יש מקום מיוחד לכך. אנחנו מצפים כי הביקור יוביל להרחבת שיתוף הפעולה במסגרת אזורי התעשייה של הקוויז וכן להרחבת השת"פ הכלכלי, העסקי והמסחרי בין המדינות".

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן: "הסכם ה-QIZ מהווה תשתית בסיסית לסחר בין ישראל ומצרים. השוק במצרים מתפתח ואנו מברכים על הנכונות לביקור והעניין המצרי בתעשייה הישראלית, מדובר בהתחממות נוספת ביחסים הכלכליים עם מצרים ואנו מקווים להרחיב את שיתוף הפעולה בין המדינות"

שרת הכלכלה והתעשייה האלופה (במיל') אורנה ברביבאי אמרה כי "השותפות בין מצרים וישראל, גם בתחומים הכלכליים, תחזק את הקשרים העסקיים בין המדינות ותקדם צמיחה כלכלית, שגשוג ורווחה באזורנו. אני מברכת על ביקור המשלחת המצרית אשר יתרום לקידום האינטרסים המשותפים לשתי המדינות"

מצרים הינה שותפת סחר משמעותית של ישראל במזרח התיכון. היקף הסחר בין המדינות עמד בשנת 2021 על 330 מיליון דולר. תמהיל הייצוא מישראל למצרים כולל בעיקרו טקסטיל ומוצריו (78%), כימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות (11%) וגומי ופלסטיק (8%) בסך 120 מיליון דולר, והייבוא ממצרים כולל כימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות (32%), תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון (27%), ומכונות ומיכון חשמלי ומכני (17%) בסך 210 מיליון דולר.

Back to top button