טכנולוגיהמבזקים

חשד למתקפת סייבר איראנית: אזעקות נשמעו בירושלים ובאילת

בעקבות אזעקות השווא שנשמעו אתמול (ראשון) בירושלים ובאילת במערך הסייבר הלאומי מעריכים כי יש חשד סביר שמדובר בתקיפת סייבר.

צילום: מתוך קבוצת האקרים "ALtahrea team" בטלגרם

מבדיקת המקרה עולה כי מדובר במערכות כריזה פרטיות שאינן שייכות לפיקוד העורף. החשד שהאקרים איראנים תקפו את המערכות שהחברה הפרטית מספקת לרשויות המקומיות והפעילו את האזעקות לסירוגין.

במערך הסייבר הלאומי הנחו את הרשויות המקומיות לנקוט באמצעי הגנה מהירים על מערכות כריזה מקומיות בשל החשש כי מדובר כאמור במתקפת סייבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפיקוד העורף נמסר אמש בתגובה לאזעקות בירושלים: "מדובר במערכות כריזה אזרחיות ולא בצופרים של פיקוד העורף. אין חשש לאירוע ביטחוני. (אין צורך להיכנס למרחב מוגן) האירוע מטופל על ידי עיריית ירושלים."

מעיריית ירושלים נמסר: "מבדיקה ראשונית עולה כי אמש הופעלו המערכות בשעות הערב בכ-10 פארקים וגנים ציבוריים, במספר שכונות בעיר, ובהן נווה יעקב, בית הכרם וגוננים. אין מדובר בפגיעה במערכות אבטחת המידע העירוניות אלא ברשת אינטרנטית נפרדת שאינה קשורה למערכות העירייה."

מעיריית אילת נמסר כי "בדיקה של מנהל אבטחת מידע בעירייה מעלה, כי מדובר בפריצה למערכת הכריזה העירונית המרושתת בגני המשחקים ונועדה לשימוש המשל״ט העירוני למניעת ונדליזם. הפורצים השתמשו במערכת הכריזה בשלושה מוקדים, להשמעה של אזעקה עולה ויורדת. יודגש, כי מדובר ברשת אינטרנטית עצמאית שאין לה שום השפעה על אבטחת המידע בעירייה ואינה קשורה כלל וכלל לרשת העירונית. הפריצה האמורה למערכת הכריזה ארעה בשלושה מוקדים, גן משחקים ברובע 6, פארק הספורט ביעלים ומועדון השיט בחוף הצפוני. הפגם שהוביל לפריצה אותר והוא מטופל מול החברה האמונה על המערכת."

אזעקות אמש בירושלים. צילום: פסגת המעודכנים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח