חדשות הארץמבזקים

הנופש הסתיים באסון: אורית טבעה למוות, "הם לא ידעו לעשות החייאה"

אורית פלד בת 49 מהיישוב פרדסיה שבשרון נהגה במשך 25 שנה לצלול, "היא הייתה צוללנית מקצועית" סיפר איציק בעלה.

ביום שישי האחרון (17.06.2022) חייה של אורית נגדעו במהלך חופשה בשארם א-שיח' שבסיני עם בן זוגה. אורית סבלה מאפילפסיה אבל היא לא הייתה מוכנה לוותר על הצלילה. היא דאגה תמיד לצלול ביחד עם אדם נוסף. אלא שלרוע מזלה היא יצאה ביחד עם בן זוגה לצלילה ובשלב מסוים היא ככל הנראה קיבלה התקף ואיבדה את הכרתה בתוך המים. לאחר דקות ממושכות היא נמשתה מהמים ופונתה לבית החולים, שם נקבע מותה.

בעלה איציק סיפר את שאירע: "אורית הייתה אוהבת מאוד לצלול. היא נהגה לנסוע לשארם לפחות שלוש פעמים בשנה, אהבה מאוד לטייל בעולם. יצאנו יחד לחופשה עם חברים והיא רצתה שנלך לצלול יחד, שאכנס איתה למים כדי שאראה ממה היא כל כך מתלהבת. פחדתי אבל רציתי לרצות אותה והסכמתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אורית פלד ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

"נכנסנו יחד והתחלנו לצלול. בשלב מסוים היה לי מאוד קשה אז יצאתי והיא המשיכה. עמדתי על המזח, ראיתי שמשהו לא בסדר וקראתי למציל. הוא קפץ למים עם אדם נוסף ויחד הם הוציאו אותה כשקצף יוצא לה מהפה. מסתבר שהיה לה התקף אפילפטי. היא שתתה המון מים ולא היה ציוד רפואי מתאים. המצילים לא ידעו לבצע החייאה ולאמבולנס שגם בתוכו לא היה ציוד מתאים לקח להגיע כמעט שעה. רק בבית החולים היא עברה החייאה והצליחו להחזיר לה את הדופק לכמה שעות אבל אבל ידוע איך זה נגמר." סיפר בעלה.

בראיון לכאן חדשות אמר: "היא הייתה איזה 20 דקות לדעתי במצב שהיא לא נושמת, בהתקף אפילפטי דווקא כשהיא הייתה לבדה. המציל ראה שהיא לא מגיבה, הוא נכנס למים ביחד עם מציל נוסף, משו אותה מהמים, הניחו אותה על הדק והם לא ידעו לעשות החייאה. הם ניסו לעשות משהו אבל לא הבינו בדיוק מה הם עושים. לא היה להם שום ידע או ניסיון איך לטפל במקרה כזה. זה חוף מוסדר, אבל לא רק שהמצילים לא ידעו לעשות שום דבר – לא היה ציוד נורמלי כדי להציל שום אדם שנקלע לסיטואציה כזו. רצתי למעלה לצעוק שיזמינו אמבולנס, אחרי שעה הוא הגיע וגם הוא לא היה מצויד בציוד הנכון. לקח לו זמן להגיע לבית החולים בשארם שם עשו פעולות והצליחו להחיות אותה".

לילי צרף חברתה ספדה לה: "בשורה קשה, הלב מרוסק מכאב ועצב. אורית פלד היית סמל היופי והצניעות בעיני , היית ואינך עוד. נוחי על משכבך בשלום חברה יפה ואהובה. לנצח אזכור אותך בליבי."

קארן פרץ בת דודתה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "קשה לקלוט כמה חיינו תלויים על חוט השערה עד שאסון קורה. בת דודה שלי אישה מדהימה. נסעה לחופשה. לא חזרה ממנה. הלב נשבר! ברוך דיין האמת".

משרד החוץ סייע בהעברת הגופה לקבורה בארץ.

תגובה אחת

  1. ערבים חרא לא יודעים להציל חיים יודעים רק לקחת חיים! יהודים טיפשים תמשיכו לנסוע ולפרנס ערבים! האמת שלא כואב לי על מטומטמים! תשארו כבר שם!

Back to top button