מבזקיםצבא וביטחון

קבוצת האקרים איראנית: "אנחנו הפלנו את בלון התצפית של צה"ל"

אתמול (שישי) בסביבות השעה 13:45 דיווחו הפלסטינים כי מחבלי חמאס הפילו בלון תצפית של צה"ל בצפון רצועת עזה ותפסו אותו.

ברשתות החברתיות התפרסמו קטעי וידאו של הבלון שהופל ברצועת עזה ונלקח על ידי אנשי חמאס.

בצה"ל אישרו רק בשעה 14:20 כי בלון תצפית נפל ברצועה, "דיווח ראשוני: בלון תצפית של צה"ל נפל בשטח רצועת עזה לפני זמן קצר. הפרטים בבדיקה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפלסטינים בעזה דיווחו כי צה"ל ביצע ירי לעבר מקום הנפילה במטרה להרחיק אנשים מלהתקרב אליו. בעקבות הירי הופעלה התרעה באפליקציה של פיקוד העורף. בהודעת צה"ל, חצי שעה לאחר מכן (14:50) נמסר: "בלון תצפית ניתק היום ונפל ברצועת עזה. אין חשש לדליפת מידע משמעותית. האירוע יתוחקר. שגרה מלאה בעורף."

עם ההודעה הבהירו בצה"ל כי הפלסטינים לא הפילו את בלון וכי ירי ההרחקה של צה"ל הוא זה שהפעיל את היישומון בשטחים הפתוחים.

היום, צה"ל ערך תחקיר ממנו עולה כי הבלון התנתק מכבל האחיזה כתוצאה מסיבות טכניות, ככל הנראה בשל הרוחות החזקות. עם זאת בצה"ל מתחו ביקורת על מערך הפעלת הבלונים וציינו כי הבלון התנתק ככל הנראה בשל "עייפות החומר" של כבל האחיזה ואחזקה לקויה שעם ביקורת הולמת האירוע היה יכול להימנע.

בעקבות האירוע צה"ל החליט להוריד את כל בלוני התצפית באוגדת עזה ולערוך ביקורת על מנת שהמקרה לא יחזור על עצמו.

היום, קבוצת ההאקרים "מטה משה" Moses Staff שפרסמה בעבר תמונות של שר הביטחון בני גנץ ופרטים אישיים של חיילים, הודיעה בעמוד הטלגרם שלה כי היא זו שאחראית על הפלת הבלון ופרסמה תמונות של רובה צלפים עם כוונת שלכאורה באמצעותו הורידו את הבלון. על הקיר ליד הרובה נראה בתמונה דף עם לוגו של קבוצת האקרים.

בערוץ הטלגרם של קבוצת האקרים נכתב (הטעויות במקור): "הזהירנו לחכות להתקפות משלובות שלנו…המכות שלנו ימשיכו אליך לכל הכיוונים…זאת רק תחילת ההרפתקה…"

צילום: ערוץ הטלגרם moses staff
צילום: ערוץ הטלגרם moses staff
בלון התצפית שנפל ברצועת עזה
Back to top button