מבזקיםפוליטי / מדיני

עתירה לבג"צ: "המשטרה פועלת בניגוד לחוק באפליה וגזענות כלפי חברי כנסת יהודים"

יו"ר עוצמה יהודית, חה"כ איתמר בן גביר, הגיש היום (שישי) עתירה לבג"צ בדרישה לבטל את הנוהל לעליית חברי כנסת להר הבית. על פי הנוהל הקיים של קצין הכנסת, ח"כ שרוצה לעלות להר הבית צריך להודיע לקצין הכנסת 24 שעות קודם לכן, ולקבל אישור מוקדם ממפקד מחוז ירושלים. בעתירה ידון השופט נעם סולברג.

עתירה הר הבית נוסח סופי 15.6.22

בעתירה שהוגשה, טען בן גביר באמצעות עו"ד חנמאל דורפמן כי הנוהל אינו חוקי, מאחר ואין בסמכותם של קצין הכנסת והמשטרה לפגוע בחסינות חברי כנסת. בעתירה נטען, כי חוק החסינות מאפשר הגבלת החסינות רק מטעמים של ביטחון המדינה ולא מטעמים של הסדר הציבורי, ומי שמוסמך להטיל הגבלות מטעמים של ביטחון המדינה הם ראש הממשלה ושר הביטחון בהתייעצות עם השב"כ ולא קצין הכנסת והמשטרה.

עוד טוען עו"ד דורפמן, כי הנוהל נאכף בצורה מפלה וגזענית, כאשר הוא מופעל רק כלפי חברי כנסת יהודים, בעוד חברי כנסת ערבים עולים להר ללא תיאום. כך לדוגמא, חבר הכנסת טיבי עלה בשנה האחרונה ארבע פעמים להר הבית ללא כל תיאום, והשוטרים בהר אפשרו את כניסתו ללא אישור מוקדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "המשטרה פועלת בניגוד לחוק באפליה וגזענות כלפי חברי כנסת יהודים. אחמד טיבי וחברי הכנסת מהמשותפת לא מתאמים עם משטרת ישראל את הגעתם להר הבית ומבקרים בו בחופשיות, ואין שום סיבה שיוטלו הגבלות רק על חברי כנסת יהודים. המשטרה חייבת לנהוג בשוויון ולאפשר לחברי כנסת להיכנס להר הבית גם ללא תיאום, כפי שהיא נוהגת כלפי חברי כנסת מהרשימה המשותפת".

ארכיון. צילום: מנהלת הר הבית
Back to top button