מבזקיםפוליטי / מדיני

פינטו ושקד פועלות להנגשת מתקנים בגני שעשועים: "יגרמו לאלפי ילדים נוספים לחייך"

שרת הפנים, איילת שקד ויו״ר ועדת המשנה לנגישות עירונית, חה״כ שירלי פינטו, פועלות להנגשת מתקנים בגני שעשועים לילדים עם מוגבלויות בערים וברשויות בישראל.

במציאות הישראלית שלנו, לאחר שילדים וילדות מסיימים את בתי הספר הם, לרוב, ילכו לשחק בפארקים ובגני השעשועים, אך המקרה אינו זהה כשנתייחס לילד עם מוגבלות, המתנייד על כיסא גלגלים, כי הוא פשוט יישאר בבית. לא כי הוא אינו רוצה לצאת, לא כי הוא רוצה לשחק לבד, אלא כי 90% ממתקני השעשועים הם אינם נגישים בישראל.

חוויות הילדות הפשוטות, הנוסטלגיות והנעימות שמוכרות לכולנו, בהכרח זרות להם. זכות כל כך פשוטה שנשללת מהם. מתקנים נגישים – קיימים, פתרונות – יש והרבה. הוצאה לביצוע – קל מאוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לקראת השינוי הנחוץ לנוף העירוני, שרת הפנים שקד וחה״כ פינטו סיכמו על הוצאת קול קורא בנושא לרשויות המקומיות, תיקצוב הערים ועידוד הקמה, בנייה ויישום החזון בשטח.

שרת הפנים, איילת שקד הדגישה את מחויבותה לנושא ואמרה כי "יחד עם ח״כ שירלי פינטו התחייבתי לגייס את התקציבים הנדרשים לטובת הקמת גני שעשועים מונגשים ברשויות המקומיות, עבור ילדים מקסימים שמשתוקקים לשחק כמו כל הילדים בגני שעשועים ובגלל מגבלת נגישות לא יכולים. כפי שהתחייבנו אנחנו ממשיכים לדאוג לאנשים עם מוגבלויות ולשלב אותה בחברה. אני בטוחה שגני השעשועים המונגשים יגרמו לאלפי ילדים נוספים לחייך."

חה״כ שירלי פינטו התייחסה בהתרגשות לסוגיה: "כשנקים מתקני שעשועים נגישים בכל עיר ועיר, ונראה תמונת מציאות חדשה: ילדים עם מוגבלות וללא מוגבלות משחקים יחד, נדע שהצלחנו במטרה שלנו- להכלה ושילוב אמיתי בחיי היום יום."

ארכיון. צילום: אודי פורטל
Back to top button