חדשות הארץמבזקים

ליברמן חתם על צו המטיל מס קניה על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות

שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם היום (רביעי) על צו חדש המטיל מס קניה על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות שאינן ניתנות למילוי חוזר (חד פעמיות). הצו פורסם הערב ברשומות והינו בתוקף מהיום ומחליף את הצו שתוקפו פג אתמול, לאחר שלא קיבל את אישור מליאת הכנסת.

הצו שנחתם היום קובע כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יוטל מס קניה של 182% מהמחיר הסיטוני השכיח, בתוספת 5.51 ₪ למ"ל, אך לא פחות מ-10.56 ₪ למ"ל. זאת, לעומת מס של 243% מהמחיר הסיטוני השכיח, בתוספת 7.34 ₪, אך לא פחות מ-14.08 ₪ בצו הקודם. הפחתת המס על נוזל למילוי נועדה להפחית את התמריץ לדיווחים כוזבים והתפתחות של "שוק שחור" בענף זה.

על סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות יוטל מס של 270% מהמחיר הסיטוני השכיח, בתוספת 8.16 ₪ למ"ל, אך לא פחות 15.64 ₪ כפי שהוטל בצו הקודם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטלת המס היא מהלך מתואם בין רשות המסים למשרד הבריאות, שמטרתו לצמצם את הצריכה של סיגריות אלקטרוניות המעלות את הסיכון למחלות לב ומחלות נשימה. המהלך בא בהמשך למהלכים שהשוו את המיסוי על טבק לחימום וטבק לגלגול למס המוטל על סיגריות "רגילות" ומשקף את השאיפה למיסוי אחיד על כלל מוצרי העישון.

סיגריה אלקטרונית
סיגריה אלקטרונית. צילום: pixabay
Back to top button