צרכנות

הקשר בין ספורט ובריחת שתן

עבור נשים רבות, ספורט הוא אינו רק תחביב אלא דרך חיים, אמצעי לשחרר מתחים, לשמור על הבריאות, לרדת במשקל, לצאת מהבית לזמן איכות אישי ועוד. ישנן סיבות רבות, מגוונות ואישיות לבצע פעילות גופנית וכולן לגיטימיות ומקובלות.

נשים שאוהבות לעסוק בספורט יעשו זאת גם בשעות לא קונבנציונליות אם זה מה שמתאפשר להן, גם בתנאי מזג אוויר מאתגרים וגם תוך כדי התעלמות מכאבים מסוימים. אך אחת הבעיות שיכולה לפגוע בהנאה מהאימון ואף לגרום לנשים להפסיק אימון או להימנע ממנו, היא בריחת שתן.

ממה נגרמת בריחת שתן?
בריחת שתן היא אחת התופעות השכיחות ביותר אצל נשים, ויחד עם זאת אחת הבעיות הפחות מדוברות ביניהן. זו תופעה הגורמת לדליפת שתן, כמה טיפות או זרם גדול יותר, במגוון מצבים שונים, שהשוני ביניהם עשוי להצביע הן על סוג הבעיה והן על דרגת החומרה שלה. זהו מצב שבו שלפוחית השתן, שהיא שריר חזק, אינה מצליחה לשמור על הנוזל בפנים ולשחררו רק בעת הצורך, ולכן הוא יוצא החוצה ללא כוונה או שליטה גם בסיטואציות שאינן רצויות או צפויות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השלכות של בריחת שתן על פעילות גופנית
ישנם כמה מצבים של בריחת שתן, והראשון ביניהם הוא בריחת שתן בעת מאמץ. כלומר, דווקא פעילותו הגופנית של הגוף היא אשר גורמת לדליפת השתן. פעולות כגון ריצה, קפיצה, צחוק, עיטוש, הרמת משקולות וכדומה, הם אלו אשר גורמים לבריחת השתן ולכן עשויים לגרור איתם דווקא הימנעות מפעולות אלו. מצבים נוספים של בריחת שתן יכולים להתקשר לתופעות לוואי של מחלות מסוימות כגון בעיות אורתופדיות למשל, או לתסמינים של גיל מבוגר כגון תחושה של דחיפות בשתן שלא מגיעה או מגיעה כאשר כבר מאוחר מידי.

דרכי טיפול והתמודדות
בין אם הרצון לצאת לאימון גופני הוא המניע ובין אם הרצון לשמור על איכות החיים, ישנן כמה דרכים שונות לטפל בבעיה. דרך אחת, שאינה דווקא דרך טיפול בבעיה כי אם דרך להתמודד עם השלכותיה, היא להניח תחבושות סופגות כדי למנוע את אי הנעימות הכרוכה בפנצ'רים או בדליפות בלתי רצויות.

דרך טיפול ראשונה ופשוטה לביצוע היא באמצעות תרגילי קיגל הקלים. תרגילים של כיווץ רצפת האגן לכמה שניות, כמה פעמים ביום. תרגילים אלו מחזקים את רצפת האגן ועשויים להחזיר את השליטה לשלפוחית במידה והבעיה אינה חמורה מידי.

ניתן לבצע תרגילים אלו תוך כדי עבודה, נהיגה במכונית, צפייה בסרט ואפילו בזמן הקניות בסופר. התרגילים אינם מצריכים בשימוש באביזרים מסוימים ואינם ניתנים לזיהוי על־ידי אנשים אחרים כך שאין מניעה לעשות אותם גם מחוץ לבית.

אימון גופני לחיזוק רצפת האגן
עוד דרך נהדרת לטיפול, על־ידי גיוס האימון הגופני לצורך זה, היא באמצעות תרגילים של הרמת משקולות. אין צורך בעומס משקל כבד מידי, אך הרמת המשקולות גורמת לכיווץ הסוגרים באופן טבעי כך שניתן לשלב ולרתום את שעת האימון לטובת תחזוקת הגוף והקטנת תסמיני בריחת השתן.

אם אימון גופני הוא אכן הדרך שלכן לשחרור מתחים, תחזוקת הגוף ובילוי זמן איכות אישי שהוא רק שלכן, אל תוותרו עליו רק בגלל בריחת שתן. ישנן דרכים שונות רבות לטיפול בבעיה, החל מתרגילים ביתיים וכלה בניתוח או בתרופות מתאימות.

בשלב ראשון ניתן לפנות לטיפולי פיזיותרפיה מותאמים לחיזוק שרירי רצפת האגן ולבצע מגוון תרגילים ביתיים לחיזוק. כמו כן, ניתן לפנות לרופא הנשים או הרופא המשפחה אשר יאבחן את חומרת המצב ויסביר לגבי דרכי הטיפול השונות המתאימות מצב. זו אינה בעיה המצריכה התנתקות או ויתור על תשוקת הספורט, אלא מהמורה קטנה בדרך.

נשלח על ידי מקאן במייל
צילום: pexels-pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח