חדשות הארץמבזקים

תנועת הריבונות הצליחה להגיע לחומש: "איזה מסחרה אפשר לעשות מארץ ישראל?"

במסגרת סיורים שעורכת בכל חלקי הארץ, הגיעו היום חברי תנועת 'הריבונות' לביקור בשומרון, שבמהלכו בין היתר הצליחו להגיע לישוב חומש ולחזק את תלמידי הישיבה שבמקום. בשל המחסום בכניסה למקום, צעדו משתתפי הסיור, חלקם בני למעלה מגיל 80, רגלית מצומת הכניסה לחומש עד הישוב עצמו. מדובר בחלק מסדרת סיורים של התנועה שבמסגרתה הם ביקרו גם בנגב, בירושלים ובערים המעורבות.

צילום: תנועת הריבונות ומועצת יש"ע

"שמענו את הקריאה של אחינו בחמוש לבוא – וההגענו" מספרת אחת ממשתתפות הסיור. לדבריה, "תנועת הריבונות הגיעה לחומש ועברנו את כל המחסומים ואנחנו עולים לחומש. וההגענו נתנו לנו סיור מדהים ואנחנו מאוד מתרגשים". שרהלה, בת 75, שהשתתפה אף היא בסיור של תנועת 'הריבונות' מספרת שזו פעם ראשונה שהיא עולה לחומש אחרי הגירוש. לעומתה, עבור יצחק בן ה-90 זו הפעם השנייה שהוא מבקר מאז הגירוש.

יו"ר תנועת 'הריבונות', יהודית קצובר מנתה בתום הביקור את הסיבות שבגללם הם החליטו להגיע לחומש, מקום שלדבריה נעשה בו העוול הנוראי ביותר. לדבריה של קצובר: "קודם כל הפינוי מחומש, דבר שני שלא מאפשרים לבנות את חומש. דבר שלישי לא מאפשרים כאן את הקיום של הישיבה, עם כל מסירות הנפש שלהם. דבר רביעי היה פה רצח נוראי ואחרי הרצח עוד חושבים להוריד את חומש ואת הישיבה מלמעלה והדבר הכי חמור הוא שעושים מזה מסחרה פוליטית – נשאר בקואליציה אם לא יורידו את חומש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"זאת ארץ ישראל, איזה מסחרה אפשר לעשות מארץ ישראל? חומש חייבת להישאר. היא העיניים של המדינה, וגם אם היא לא הייתה זה חלק מארץ ישראל. חוק ההתנתקות הוא לא חוקי יש חוקים לא חוקיים, וזה אחד החוקים הלא חוקיים שיש" הוסיפה קצובר.

את הסיור של תנועת 'הריבונות' בשומרון הוביל מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני. במהלך הביקור אמר דילמוני: "הגענו לכאן היום עם תנועת 'הריבונות' לבקר בחומש ולחזק את הנוכחות הישראלית של המקום הזה. אנחנו נמצאים כאן ממש בלב החלת שבט מנשה, בלב ארץ ישראל, בלב השטח של מדינת ישראל. לא יכול להיות מצב שבו יהודים לא יוכלו לחיות בארץ ישראל, לא יכול להיות מצב שישיבה שנמצאת פה תהיה בסכנת פינוי בגלל כל מיני טרפטציות פוליטיות של שר הביטחון או משהו אחר".

צילום: תנועת הריבונות ומועצת יש"ע

"אנחנו קוראים לבטל את ההנחיות שמורות לא להשאיר פה את הישיבה. אנחנו קוראים להחזיר את הישוב חומש למקומו ולהקים אותו מחדש ובכלל זה את כל צפון השומרון. ככל שנחזק את אחיזתנו בארץ ישראל, כך נמנע מהחבלים ומהפגעים להתפתח ולצמוח בעיקר במרחב שנמצא כאן על ידינו, בג'נין. חומש היא חלק מארץ ישראל וכך זה צריך להישאר" הוסיף מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני.

מנכ"ל ישיבת חומש, שמואל וונדי, בירך על הגעתם של תנועת הריבונות ואמר: "שמחנו לארח היום בחומש את תנועת הריבונות, שלמרות המחסומים הצליחו להגיע לחומש. אנשים בני 80 ו-90 שצעדו דרך ארוכה ברגל, העיקר להגיע לחומש, מרגש ממש. אנחנו מזמינים את כולם להמשיך ולהגיע לחומש, ולומר בקול ברור, שחומש תמשיך. לחומש יש רוב בעם ורוב בכנסת, לא ניתן להרוס את חומש".

צילום: תנועת הריבונות ומועצת יש"ע
צילום: תנועת הריבונות ומועצת יש"ע
צילום: תנועת הריבונות ומועצת יש"ע

Back to top button