כלכלהמבזקים

משרד התקשורת: 60% מהבתים בישראל מונגשים לסיבים אופטיים

שר התקשורת, יועז הנדל הציג היום (שני) בפני יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון את קצב פרישת הסיבים האופטיים בישראל. נכון לסוף שנת 2021 מונגשים מעל 50% ממשקי הבית בישראל לתשתית סיבים אחת לפחות. מתוך המונגשים לתשתית סיבים, כ-40% מנויים לשירות סיבים בפועל.

מטרתו של משרד התקשורת היא להביא לפרישת סיבים אופטיים כלל-ארצית. פרישה זו מהווה אבן דרך משמעותית לקידום שוויון הזדמנויות באמצעות גישור על מרחקים פיזיים בין פריפריה למרכז, חיזוק הפעילות הכלכלית בפריפריה וצמצום פערים חברתיים-כלכליים במדינה. במסגרת "מתווה הסיבים" של משרד התקשורת, נקבע לחברת בזק הסדר במסגרתו היא מחויבת לפרוש סיבים אופטיים באזורים בהם היא בחרה, המכילים כ-82% ממשקי הבית במדינה. פרישת יתר אזורי הארץ, שחלקים משמעותיים מתוכם משתייכים לפריפריה הגיאוגרפית או החברתית, מתרחשת בימים אלו באמצעות "קופת התמרוץ" שעתידה לממן פרישה ב כ-480 אלף משקי בית ב"אזורי התמרוץ" עליהם חלים המכרזים.

הליך התיחור של המכרז הראשון של קופת התמרוץ הסתיים בהצלחה יתרה בתשיעי במרץ, ונקבעו חובות פרישה לבעלי רישיונות תקשורת עבור מרבית משקי הבית שבאזורי התמרוץ. בכך, חובות הפרישה עומדות על 93% מכלל משקי הבית בישראל. קופת התמרוץ תמשיך לפעול עד לסיום פרישה ארצית מלאה של רשת הסיבים האופטיים, ומשרד התקשורת עובד במרץ על פרסום מכרז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר: "אנחנו מתקשים לדווח על המספרים המדויקים מטעמים טובים – קצב הפרישה מטורף. אנחנו בצמיחה של 120 -130 אלף בתים בחודש. בנושא חיבור לפריפריה אנחנו אור לגויים. אין עוד מקום בעולם שבו נלחמים כדי שכל כפר או קיבוץ בספר יהיה מחובר לסיבים אופטיים. אנחנו מממשים את החזון של בן גוריון דרך תשתיות תקשורת מתקדמות שבזכותן נעביר תושבים מהמרכז לפריפריה".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, אמרה: "אנחנו רוצים להגיע בישראל עד אחרון הבתים באופן שיטתי והקצב מקדים את זמנו. כיום אנו עומדים על 93% חובת פרישה, וחברת בזק על פי ההערכה תעמוד ואף תקדים את לוחות הזמנים הקבועים ברישיונה. אנחנו גאים בקצב התקדמות הפרישה בפריפריה, זו הרכבת המהירה ביותר למרכז והבטחה גדולה לכלכלה הישראלית. אני מברכת את הצוות המקצועי במשרד התקשורת בהובלת ד"ר עופר רז – דרור שעושה עבודה למופת. אנחנו מעריכים שתוך שנתיים נהיה בין 10 המדינות הראשונות בקצב הגלישה בנייח ואנחנו בכיוון התנועה הנכון".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, בירך: "אני מברך אותך השר הנדל על הקפיצה והדחיפה הגדולה לחיבור הפריפריה הישראלית לסיבים אופטיים. אני מברך גם את המנכ"לית המוציאה לפועל שלך, זכית בה. אנשי המקצוע שנמצאים פה ועובדים במשרד התקשורת עושים את העבודה האמיתית של מהפכת פרישת הסיבים האופטיים".

צילום: דוברות בזק
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח