חדשות הארץמבזקים

למען הנוף הבראשיתי: החל פירוק קו החשמל העילי במכתש רמון, שיוטמן בקרקע

חברת החשמל בתיאום עם רשות הטבע והגנים, החלה הבוקר (שני) לפרק את עמודי קו המתח העליון הישן ממצפה רמון לפארן, שחלקו ממוקם במכתש רמון.

צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

העבודות בשלב הראשון של פירוק קו זה (הקו המערבי) באזור מכתש רמון כוללות פירוק של כ- 70 עמודים. הבוקר פורקו והורדו ראשוני העמודים. מדובר בעבודה מורכבת ומאומצת שתתבצע במהלך שנת 2022.

צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

הקו הישן הוחלף בקו חדש, אשר באזור מכתש רמון הוא קו שמוטמן בקרקע. זאת למען הטבע, הנוף והסביבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קו החשמל שמפורק עתה הוא הקו העליון המערבי, העובר באזור מכתש רמון מגן הפסלים שבמצפה רמון ועד אזור שדמה. קו זה הוא אחד מתוך שני קווים העוברים במכתש רמון נכון להיום. קו החשמל החדש המוטמן במכתש רמון כבר הוטמן ברובו בקרקע וחלק קטן נוסף ממנו יוטמן בהמשך.

צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

בחברת החשמל מציינים כי, "עבודות ההטמנה שבוצעו בהנחיה מקצועית של רשות הטבע והגנים, נעשו בצורה מוקפדת, תוך שיקום סביבתי, עד שקשה להבחין כלל שנעשו שם עבודות להנחת הקו התת-קרקעי. לקו חשיבות אדירה בהולכת חשמל לדרום הארץ, עד אילת, וכן, לקליטת אנרגיות מתחדשות."

ברשות הטבע והגנים, שפעלה ופועלת רבות לאורך שנים בנושא יחד עם הגורמים הרלוונטיים למען שימור הנוף והטבע הבראשיתי והייחודי של מכתש רמון לרבות עם המועצה המקומית מצפה רמון שהייתה שותפה לתהליך, מברכים על קידום הנושא ועל הסרת התשתיות כפי שנקבע בהוראות התכנית להחלפת קווי החשמל העיליים באזור מכתש רמון בקו מוטמן.

צילום: יוסי וייס, חברת החשמל
צילום: יוסי וייס, חברת החשמל
Back to top button