חדשות הארץמבזקים

יהודי עבר לינץ' בסילוואן לעיני משפחתו: "צעק לאשתו שתזמין משטרה"

יהודי הותקף בצורה אכזרית על ידי מספר בני מיעוטים בעיר דוד בירושלים, לעיני אשתו וילדיו. התקיפה התרחשה לאחר יום ירושלים, בשכונת סילוואן בעיר, כאשר נהג יהודי עצר את רכבו בכדי להחליף פרטים עם נהגת אחרת, בעקבות תאונה קלה ביניהם, ואז הותקף על ידי בני מיעוטים בצורה קשה. הם הפילו אותו לקרקע, חבטו בו, ורססו גז מדמיע לעיניו. במזל הצליח היהודי לשלוח יד לעבר נשקו, דבר שהניס את התוקפים. הוא קרס בחזרה לכיוון רכבו, ואמר לאשתו להזמין משטרה. לאחר כמה דקות הגיעו כוחות הצלה למקום והוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בעיר. כך נמסר על ידי ארגון 'חוננו'.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את הצעיר שהותקף, פנה לתחנת המשטרה בבקשה לפעול ללכידת המחבלים ולהעמדתם לדין בהקדם האפשרי, ואף הודיע כי הנהג שנפצע יכול לזהות חלק מהמחבלים שניסו לפגוע בו. אולם כיום, כשבועיים לאחר התקיפה, טרם ידוע על מעצר חשודים.

במכתב, תיאר עו"ד בלייכר את רגעי האימה שעברו על הצעיר, כאמור, לאחר שעצר בכדי להחליף פרטים ובעוד אשתו ושלושת ילדיו נמצאים ברכב, החלו בני מיעוטים לתקפו. "לפתע החלו מספר פורעים, שאינם קשורים לתאונה, להקיף את מרשי תוך איומים ודחיפות. מרשי שחש מאוים וחשש לחייו נכנס בחזרה לתוך רכבו, אל מושב הנהג. אחד הפורעים ניגש אל הרכב , פתח את דלת הנהג, רכן פנימה לתוך הרכב והחל להכות את מרשי. מרשי נאלץ לצאת מהרכב ומאותו רגע התנפלו עליו פורעים נוספים שהכו אותו באכזריות רבה בכל חלקי גופו. אחד הפורעים ריסס גז פלפל לעבר פניו של מרשי. ומרשי חש סכנה מוחשית לחייו ולחיי משפחתו", תואר במכתב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב ציין עו"ד בלייכר כי הפורעים היו ממשיכים להכות את הנהג היהודי עד שהיו משיגים את מבוקשם "בין הגז שהגיע לפניו והעיב על יכולתו לראות, ובין המכות הנמרצות שהוכה מכל כיוון, לא מצא מרשי את נפשו, עד שחש כי יכול ואלו רגעיו האחרונים. בשלב זה, הצליח מרשי, בקושי, לשלוח יד אל נשקו האישי ולשלוף אותו. רק אז, משהבחינו הפורעים באקדח נמלטו מהמקום. מרשי, שנותר מעורפל ומסוחרר, נכנס בחזרה לרכבו, נשכב, וצעק לאשתו שתזמין משטרה. אז, הגיעה למקום ניידת משטרה ואזרחים יהודים נוספים ומרשי פונה לטיפול בביה"ח שערי צדק. מרשי יודע לזהות חלק מהפורעים, ואחד הפורעים אף נקלט בעדשת מצלמה של אזרח שהגיע למקום", נכתב לסיום.

צילום: באדיבות המצולם

עו"ד חיים בלייכר מחוננו הגיב על האירוע הקשה "לצערנו בעיני אותם בני מיעוטים אסלאמיסטיים דם יהודי הינו הפקר. בכל אירוע שבו יש להם הזדמנות הם פורקים באלימות קשה על יהודים. אנחנו חייבים לקחת כל אירוע כזה בשיא הרצינות, לעצור אותם ולהאשים אותם בעבירות הכי חמורות של אלימות גזענית. ברור לנו שאירוע האלימות נבע מכך שאותם בני מיעוטים נתקלו ביהודי וחשבו שיש להם הזדמנות לפגוע בו קשה. אנחנו מקווים שהמשטרה תשים את היד על אותם מחבלים והם יועמדו לדין בגין עבירות חמורות. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי הפעולות נגדם, עד לשלב של הרשעה בדין, ותביעה אזרחית לפיצויים כנגד אותם מחבלים".

צילום: באדיבות המצולם
Back to top button