מבזקיםמשפטי/פלילי

לאחר שהורשע: זה העונש שקיבל אביו של הזמר עומר אדם בגין עבירות מס

לאחר שהורשע, בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (רביעי) עונש של שישה חודשי מאסר בפועל לריצוי בדרך של עבודות שירות וקנס בסך 100,000 שקלים על יניב אדם, אביו של הזמר עומר אדם וסגן מפקד שלדג לשעבר.

יניב אדם הורשע בעבירות מס, לאחר שהודה שלא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-3.5 מיליון שקלים שנצברו מפעילותו בגיאורגיה, וזאת כחלק מפרשת מס חמורה שעודנה מתנהלת בבית המשפט, שבה נאשמים שותפיו – גל הירש, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני.

בית המשפט אימץ את הסדר הטיעון בין המדינה לבין יניב אדם, בו לקחה הפרקליטות בחשבון את לקיחת האחריות המוקדמת של יניב אדם בביצוע עבירות המס, את תשלום מלוא המס שהיה חייב בו ואת חלוף הזמן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי כתב האישום בו הורשע, יניב אדם פעל בין השנים 2009-2007 באמצעות חברה זרה בבעלותו, לצורך מתן שירותי ייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי עבור משרד ההגנה בגיאורגיה. יניב אדם פעל בשותפות עם הנאשמים האחרים בפרשה, הירש, שכנאי ובנימיני. רווחי השותפות חולקו לשותפים, ובכלל זה ליניב אדם, באמצעות העברות כספים מחשבונות חברות זרות בחו"ל ובאמצעות העברות מחשבונות השותפים וחברותיהם הפרטיות לבין עצמם.

אדם לא דיווח על ההכנסות האמורות כנדרש על פי פקודת מס הכנסה וכן לא לפקיד השומה על אחזקותיו בחברה הזה ועל נכסיו בחו"ל.

בגזר הדין, בהתייחסו לסבירות העונש שהוסכם עם הצדדים, בית המשפט ציין, בין היתר, כי "מדובר בנאשם ללא כל הרשעות קודמות, שהודה ונטל אחריות על מעשיו בהזדמנות הראשונה שניתנה לו".

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר לאחר גזר הדין: "אנחנו מברכים על כך שבית המשפט קבע כי ההסדר המוסכם שנחתם עם יניב אדם, אחד הנאשמים בפרשת המס מפעילות ביטחונית בגיאורגיה, הוא הסדר ראוי. ההסדר מגלם, בין היתר, את לקיחת האחריות הפלילית של הנאשם, הודאתו בביצוע עבירות מס על רווחים שנצברו מהפעילות המשותפת שלו, של גל הירש ואחרים, ותשלום המס על ידו. מיצוי הדין עם עברייני מס, אף אם הדבר נעשה בחלוף זמן, הוא אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה, אשר לצדו גם מסר ברור של הרתעה".

התיק נחקר על ידי צוות משותף של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת ישראל ושל פקיד שומה חקירות תל-אביב ברשות המיסים, ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון. התיק מטופל על ידי עוה"ד אתי בן-דור, טל תבור, אלעד פנחס וטליה נעים מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

Back to top button