מבזקיםמשפטי/פלילי

בן 22 נעצר בחשד ליידוי אבנים ועשיית צרכים על גג המסגד בהר הבית

ביום ירושלים החולף, ה- 29 במאי, בשעות הבוקר לקראת תחילת הביקורים בהר הבית, החלו רעולי פנים להפר את הסדר מתוך המסגד, יידו אבנים וחפצים וירו זיקוקין.

כוחות המשטרה של מחוז ירושלים פעלו לקיום הביקורים כסדרם, להדיפת המתפרעים ולשמירת הסדר במקום. כבר באותו היום נעצרו ע״י מחוז ירושלים חשודים, ואף הוגשו כתבי אישום נגד חלקם.

במהלך אותן הפרות סדר אלימות, זוהה חשוד המטיל את מימיו על גג המסגד ומבזה את קדושת המקום. בעקבות המקרה נפתחה חקירה במשטרה בניסיון לאתרו. החשוד (22) נעצר הבוקר (רביעי) בביתו שבעין ראפה ע״י בלשי תחנת הראל במחוז ירושלים, והוא מועבר בשעה זו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בחשד לידוי אבנים לעבר השוטרים בהר הבית, וביזוי קדושת המקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור בימים האחרונים הושלמה חקירתם של שני מפרי סדר נוספים, לאחר שבלשי ימ״ר ירושלים עצרו אותם בעיר העתיקה באותו היום. מעצרם של החשודים (17, 19 – תושבי מזרח ירושלים) הוארך מעת לעת ובסיום החקירה במשטרה הוגשו נגדם כתבי אישום ע״י הפרקליטות.

מהמשטרה נמסר: "לצערנו בתקופה האחרונה היינו עדים פעם אחר פעם לחילול המסגד בהר הבית במגוון תצורות ע״י פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שפגעו קודם כל בקדושת המקום ובציבור המתפללים בו. החל במשחקי כדור בתוך המסגד עם נעליים, גרימת נזק לפנים המסגד באמצעות אבנים וחפצים, ירי זיקוקין וידיי בקבוקי תבערה שנפלו גם על שטיחים ובתוך המסגד וכמעט וגרמו לשריפה במקום, עשיית צרכים על גג המסגד ועוד. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הנחה להמשיך במאמצים מודיעיניים וחקירתיים למעצרים נוספים ומיצוי הדין עם מפרי סדר שכבר נעצרו."

עוד נמסר: "המשטרה תמשיך לפעול בנחישות למיצוי הדין עם אותם עבריינים, מפרי סדר ופורעי חוק, ומצפה מכל איש דת ומנהיג ציבור שהמקום חשוב לו לגנותם, להוקיעם ולפעול להרחקתם של עבריינים שביניהם לבין תפילות והשמירה על קדושת המסגד – אין כל קשר."

מעצר החשוד. צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח