חדשות הארץמבזקים

יו"ר הכנסת מגיב לאיומים על מארגני מצעד הגאווה: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי"

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, התייחס לפני זמן קצר (חמישי) לאיומים שנשמעו היום כלפי מארגני מצעד הגאווה, המתקיים במהלך היום בירושלים.

בפתח דבריו התייחס לוי לאיומים שנשמעו כלפי משתתפים במצעד: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מההסתה הפרועה ומאיומי הרצח על מארגני מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים וחברי כנסת ולכן ביקשתי להשתתף במצעד כדי לעמוד מול הרוח הרעה הזו ולומר בקול ברור: להטבים הם אזרחים שווים ומגיע להם לקבל שוויון זכויות מלא. זכותכם לאהוב את מי שאתם רוצים. זכותכן להינשא למי שאתן אוהבות. זכותכם להקים משפחה כמו כל אחד אחר. זכותכן לחיות בשוויון ובשלום."

עוד הוסיף לוי ואמר: "‏אלו אינן פריבילגיות. אלו זכויות בסיסיות של כל אזרחית ואזרח במדינה. אני אומר לאנשים שמפיצים חושך: לא ניתן לכם להפלות. לא ניתן לכם לכנות את הקהילה הגאה בשמות גנאי. לא ניתן לכם להפיץ שנאה בארץ שלנו. לא ניתן לרוח האלימה שלכם להתפשט. התקדמנו כברת דרך משמעותית במאבק של הקהילה הגאה לשוויון זכויות. החברה הישראלית התקדמה ורובה מקבלת ומחבקת אתכם ואתכן באהבה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"‏אבל יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות. יעידו על כך אורי ומיקה בנקי הוריה של שירה זיכרה לברכה שנרצחה פה במצעד בירושלים לפני כ-7 שנים. אורי ומיקה בנקי הם ללא ספק הפנים היפות של החברה הישראלית. הורים שכולים שמתוך תהומות הכאב, בחרו לפעול למען הפצת אור ואהבה בחברה הישראלית. בעמידתי כאן היום, אני מבקש לחזק את הקהילה הגאה במאבקה הצודק למען שוויון זכויות ולהדליק ביחד עם הוריה של שירה, אור גדול של אהבה, קבלה וסובלנות, שיסלקו את החושך." הוסיף.

לסיום, אמר: "אני רוצה לומר תודה לבית הפתוח שמוביל 20 שנה את המצעד החשוב הזה. לפני 20 שנה היה לי הכבוד לאשר אותו בפעם הראשונה כמפקד מחוז ירושלים. ‏והיום יש לי הכבוד להיות יושב ראש הכנסת הראשון שמשתתף בו. ‏זוהי סגירת מעגל מרגשת עבורי. המצעד בירושלים אינו פרובוקציה. ירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל ולכל הציבור יש זכות לצעוד בה."

יו"ר הכנסת מיקי לוי. צילום: אתר הכנסת

Back to top button