חדשות הארץמבזקים

תחנת משטרה חדשה נחנכה בטייבה: "הצלחנו לבלום את ההתדרדרות ברחוב הערבי"

טקס חנוכת תחנת המשטרה החדשה בטייבה נערך היום (חמישי) במעמד השר לביטחון פנים עומר בר לב, המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי , מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, סגן מפקד מרחב שרון נצ"מ ישי שלם, מפקד תחנת טייבה סנ"צ אלעד קליין ראש העיריה ואורחים נוספים.

הקמת תחנת המשטרה החדשה מגבירה את הקשב לציבור ומהדקת את הקשר עם תושבי העיר, למתן שירותי משטרה אפקטיבים ונגישים יותר. המשטרה פעלה בטייבה החל מקום המדינה, תחילה כנקודת משטרה בעיר, כאשר ממבנה קטן גברה הדרישה לנוכחות המשטרה ולשירותיה בהתאם להתפתחות העיר וצרכיה, לפיכך- הקמת המשכן החדש לתחנה הינה חלק מתהליך לחיזוק והעמקת שירותי המשטרה בקרב החברה הערבית.

השר לביטחון הפנים, עומר בר לב, אמר: "זה יום חשוב ומרגש. מרגש לטייבה, מרגש לאזור, מרגש לאזרחי ישראל הערבים ומרגש לכל אזרחי מדינת ישראל. התחנה החדשה והמרשימה כאן, היא שלב נוסף ונחוש לשנות את המציאות בכלל במדינת ישראל, ובקרב הערים והיישובים הערבים בפרט. לפני שנה, כשנכנסתי לתפקיד, הכרזתי שבשנת 2022 היעד המרכזי הוא להתמודד עם הפשיעה ברחוב הערבי. ואני יכול לומר שבהחלט הצלחנו לבלום את ההתדרדרות הקשה שהייתה ברחוב הערבי, ולצמצם אותה. זה בזכות ההישגים הגדולים של משטרת ישראל והעבודה החשובה של סגן השר יואב סגלוביץ' במסגרת 'מסלול בטוח'".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפכ"ל, רב ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ציין: "במשך עשורים רבים פעלנו בחברה הערבית אך ללא אחיזה משמעותית בקרקע. זו הייתה אומנם פעילות משמעותית, אך היא התבססה על כניסות תדירות לכפרים ולערים הערביות, וביצוע מבצעי אכיפה תכופים בכל התחומים, תנועה, בנייה בלתי חוקית, פעילות מודיעינית, מעצרים ועוד שלל פעילויות. מתוך מדיניות של חיזוק המשילות, הגברת הנוכחות המשטרתית, וחיזוק ביטחונו של האזרח הערבי שומר החוק, אנו מקימים יותר ויותר תחנות משטרה קבועות, יציבות ואיתנות בחברה הערבית, במטרה להעביר מסר חד וברור לעבריינים – אנחנו כאן בכדי להישאר ואף להתרחב. איננו חוששים מחיכוך מוגבר עם העבריינים, ונעשה הכל בכדי לשים עליהם את היד."

צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל הוסיף: "אלו הן אמירות שלא נשארות רק על הנייר, אלא מוכחות בשטח יום יום, שעה שעה, עם הגברת הפעילות המשטרתית שמניבה נתונים מרשימים. היום אנו חונכים את התחנה המחודשת שגם היא מודל לאיך צריכה להיראות תחנת משטרה בשנת 2022. יש לנו לא מעט תחנות משטרה שלצערי לא ראויות לשהייה, ונדרשת השקעה תקציבית גדולה בכדי לשפץ אותן, ואת חלקן להרוס ולבנות מחדש. זהו תהליך שאנו בעיצומו עם מיפוי התחנות הישנות ביותר במטרה להעניק לשוטרינו סביבת עבודה חדשנית ומתקדמת, ולא פחות חשוב להעניק לציבור הגדול שבא בשערי התחנות, תחושה שהגיע למבנה שמסמל ומייצג את החוק והסדר, כראוי במדינה דמוקרטית המאותגרת בביטחון הפנים שלה."

צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, אמר: "קם הדבר ונהיה. לאחר עשרות שנים בין קירות טרומיים, לאורך שורות של מבנים יבילים, במכולות ובאלתורי אכלוס שונים, אנו עומדים היום בטקס חניכת תחנת טייבה החדשה הנמצאת במבנה המכבד את המשטרה והעיר, את שלטון החוק ואת בשורת המשילות. יש בחנוכת הבית הזה כאן בטייבה, בירת המשולש אמירה שאפשר לסכם אותה במילה אחת – שירות. שירות לאזרח ולשוטר. גלגוליה של התחנה הוא על קצה המזלג קיצור תולדות משטרת ישראל בשירות מול המגזר הערבי. מי ייתן ושמה של העיר – טייבה כשמה של התחנה יעיד על השירות הטוב והמעולה שיינתן במקום הזה, בלחימה בפשיעה, בנשק הלא חוקי ובאלימות."

ניצב ביטון הוסיף: "אני מודה לכל מי שפעל למען הקמת המבנה החדש. זכות גדולה עבורי ללוות את הפרויקט הזה מימי כממ"ר שרון עובר כסגן מפקד מחוז מרכז והיום כמפקד המחוז. ולכם השוטרים אני אומר התחנה הזאת היא ביתכם – בואו בשלום והמשיכו בעשייתכם הנפלאה – בלחימה בפשיעה ובקשר עם הקהילה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

Back to top button