חדשות הארץמבזקים

סגן השר כהנא בוחן: שינוי מבני במנגנוני שירותי הדת בישראל

לאור פניית עשרות ראשי רשויות לסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, בהן בקשו לספק לתושבים את שירותי הדת באופן ישיר באמצעות מחלקת שירותי דת על ידי הרשות המקומית, מהלך שיספק דיוק צרכים, ניצול תקציבים, ייעול , גיוון, ובקרה על שירות מיטבי, כינס השבוע סגן השר כהנא דיון בנושא.

על פי אחת ההצעות שעלתה בדיון, הנהלת הרשות תהיה אמונה על שירותי הדת כמו על יתר השירותים לתושב כגון רווחה, חינוך, חזות העיר ועוד.

לשם כך, יקבלו הרשויות תקציב שותף מהמשרד לשירותי דת לשם מימון מתן השירות, ומנגד יהיו מחויבות בחובות סטטוטוריות שיוגדרו על ידי המשרד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשי הרשויות וצוותי הרשות העומדים בקשר יומיומי עם התושבים, יכולים לאפיין את הצרכים הספציפיים לרשות שלהם ולספק שירותים בהתאם, תוך ניצול נכון יותר של משאבי הציבור.

סגן השר לשירותי דת, ח"כ מתן כהנא סיכם: "דנו עם מרכז השלטון המקומי בדרכים לטיוב מתן שירותי הדת. בין האפשרויות שנדונו הייתה האפשרות להעביר את שירותי הדת לאגפים שיוקמו בתוך העיריות. הנ"ל יעשה תוך שמירה על תקצוב מסודר והגדרת חובות סטטוטוריות שיחולו על הרשויות המקומיות תוך שימור ואף טיוב רמת שירותי הדת כפי שכבר נעשה כיום בערים שונות".

השר כהנא עם ראשי רשויות
Back to top button