חדשות הארץמבזקים

השחקן והבמאי הרב אורי זוהר הלך לעולמו בגיל 86

הרב אורי זוהר הלך הבוקר (חמישי) לעולמו בגיל 86 לאחר אירוע לבבי שלקה בו בביתו. חובשים ופאראמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. מסע לוייתו של זוהר ז"ל ייצא בשעה 16:00 ברחוב זכרון יעקב בירושלים אל בית העלמין בגבעת שאול בעיר.

הרב אורי זוהר היה שחקן, קומיקאי, סטנדאפיסט, תסריטאי ובמאי קולנוע ישראלי בולט, עד חזרתו בתשובה בסוף שנות השבעים.

זוהר שירת בלהקת הנח"ל יחד עם חיים טופול, וסרטו העלילתי הראשון שביים היה "חור בלבנה" משנת 1964. עוד סרטים שביים: "עליזה מזרחי" "כל ממזר מלך" וסרטיו הידועים "שבלול" ו"מציצים" עם אריק איינשטיין. שני בניו הבוגרים, אפרים פישל ושלום, התחתנו עם בנותיהם של אלונה ואריק איינשטיין

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, במחנה

בשנת 1976 זוהר סירב לקבל את פרס ישראל בתחום הקולנוע, אך הוא סירב לקבלו בהפגנת אי-סולידריות עם הממסד.

מאז שחזר בתשובה, הרב זוהר הנחה חוזרים בתשובה. הוא הרצה, הנחה תוכנית רדיו שבועית ברדיו ירושלים ורדיו דרום, והגיש תוכניות טלוויזיה בערוץ "הידברות".

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד: "התעצבתי מאוד לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל. אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה, צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם. גדול במשחק, גדול בתרבות וגדול בתורה. תלמיד חכם שקירב לבבות בדרכי נועם. יהי זכרו ברוך."

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "הצטערתי לשמוע על לכתו מעמנו של איש התרבות והתורה, הרב אורי זוהר. יוצר גדול, ממעצבי הקולנוע הישראלי, שתרם תרומה חשובה לנכסיה התרבותיים והרוחניים של מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך."

שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד לרב זוהר ז"ל: ״עצב רב על מותו של הרב אורי זוהר ז״ל. הרב אורי זוהר היה מגדולי היוצרים בישראל ואבן יסוד בתרבות הישראלית. לאורך השנים היה זוהר ממעצבי הקולנוע הישראלי וסרטיו הפכו לנכסי צאן ברזל אשר נכנסו לכל בית ובית. היו בו שנינות, הומור ויצירתיות יוצאי דופן, ויצירותיו ומורשתו ישארו איתנו. תנחומים למשפחתו, אשתו וילדיו, יהי זכרו ברוך״.

צילום: ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

יו"ר האופוזיציה נתניהו ספד: "שמעתי בצער על פטירתו של הרב אורי זוהר ז״ל. אורי היה מגדולי היוצרים הישראלים – שחקן, תסריטאי ובמאי שעיצב את עולם הקולנוע שלנו. תרומתו הגדולה לתרבות הישראלית תיזכר לדורות. באופן אישי אני לעולם לא אשכח את הופעותיו בפני חיילי סיירת מטכ״ל בשנות ה-60, כשבידר אותנו יחד עם שייקה אופיר ז״ל ויהורם גאון שיבדל לחיים ארוכים. בישיבה על מזרנים, בהאנגר ביחידה, זכינו להנות מהכישרונות העצומים ביותר שצמחו במדינת ישראל. אורי קרע אותנו מצחוק. אהבנו אותו מאוד. יהי זכרו ברוך."

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ספד: "יחד עם כל בית ישראל הצטערתי לשמוע על פטירתו של הרב אורי זוהר זצ"ל, שהשיב רבים מעוון, קרבם לאבינו שבשמיים וקידש שם שמיים בדרכו ובמעשיו. אני שולח את תנחומיי למשפחה הרוממה ובהם לבנו, ידידי הרב דוד זוהר, נציג מסור של 'דגל התורה' בעיריית ירושלים".

צילום: ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, גל אלכס

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) ספד: "הרב זוהר היה דמות ייחודית המרבה כבוד שמים בעולם, הרב זוהר החזיר רבים מעוון סלל דרך להמונים אחריו וחייב את האחרים. כולו היה בעולם התורה, ההלכה המוסר והיראה. משנות בגרותו שם את העולם הזה כפרוזדור לעולם הבא. ראינו מקרוב את דאגתו לכלל ומעשה החסד הרבים למען האחרים בצנעה. חינוך ילדי ישראל היה חשוב לו וראה בזה את חובתו. זהירותו מפגיעה בכל אדם הייתה לשם דבר, שמע לקול חכמים והדרכותיו סללו דרך להמונים".

השרה איילת שקד ספדה: "לכל אדם בישראל יש את אורי זוהר שלו. אצלי הוא אורי מחבורת לול ואופרה לה מרמור. אורי זוהר שלי הוא גם אורי זוהר שחזר בתשובה, הלך ללמוד בישיבה ומצא שם עולם ומלואו. כאישיות גדולה מהחיים, הוא הכיל ניגודים שונים בשלבים שונים בחייו המלאים. תודה לך על מה שהיית לישראלים רבים. יהי זכרך ברוך."

אורי זוהר. צילום: לע"מ/ משה מילנר
צילום: ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, במחנה
צילום: ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, ראובן יהודאי
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח