איראןמבזקים

הישראלים שנמצאים "על הכוונת" האיראנית

אתר חדשות איראני המזוהה עם משמרות המהפכה פרסם בתחילת השבוע רשימה של חמישה אנשי עסקים ישראליים שעל פי הדיווח באתר נטען כי הם "מבצעים פעולות חבלה נגד מדינות האסלאם".

בדיווח נטען כי אותם חמישה אינם מודעים לכך שהם בעצמם, בני משפחותיהם ועמיתיהם נמצאים תחת מעקב יום וליל של שירותי המודיעין והביטחון האיראניים.

צילום: מתוך פרסום באתר סוכנות הידיעות פארס

על פי הדיווח, כתב סוכנות הידיעות פארס שנעזר במקורות ביטחוניים השיג רשימת מומחים בתחום הצבא, הביטחון, ההגנה, הסייבר והטכנולוגיה בישראל. נטען, כי תמצית המידע שקיבל על פעילותם של אנשים אלה מצביעה שהיו מעורבים בחבלה במדינות האיסלאם ובחיסול פעילים המשויכים להתנגדות האסלאמית. עוד צוין כי הפרטים כוללים מידע מפורט אודות בני משפחה, תמונות וסרטונים, כתובות בית ועבודה, צירי תנועה, מספרי טלפון קוויים וניידים, תיבות דואר ומידע נוסף הקשור לאנשים אלו ורשימת אנשים נוספים המשפיעים באותם תחומים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נטען בדיווח כי יש עוד הרבה מבוקשים ישראליים בתחום הטכנולוגיה, הצבא והביטחון שנמצאים תחת מעקב וייתכן שיתפרסמו עם הזמן.

כמו כן צוין, כי בעבר פרסמה סוכנות הידיעות פארס מידע על קצין בכיר בצבא הישראלי שגרם לו להחליף את מקום מגוריו ומשרדו וכן להגביל את כל עמודי הפרופיל שלו ברשתות החברתיות ופרטי הקשר שלו, כולל מספרי טלפון ושינוי כתובת הדואר האלקטרוני. עם זאת, כל פעולותיו החדשות מנוטרות ומפוקחות מסביב לשעון על ידי כוחות ההתנגדות, נטען בדיווח.

המידע כאמור שהתפרסם חשף שמותיהם של חמישה ישראלים ובהם: האלוף בדימוס עמוס מלכה, שכיהן בעבר כראש מפקדת חילות השדה ולאחר מכן כראש אגף המודיעין (אמ"ן) בצה"ל, עמיר לוינטל, מנכ"ל ומייסד של חברת הסייבר סיילוס (Cylus), גל גנוט, מומחה סייבר ומרצה ששירת בעבר ביחידת המודיעין בצה"ל 8200 ומשמש כיום כמנכ"ל חברת אנליזה העוסקת באיתור, ענבל אריאלי יזמית ואשת טכנולוגיה אשר שירתה גם היא כקצינה ביחידה 8200, מייסדת ומנכ"לית חברת Synthesis ועמית מלצר בכיר בשירותי המודיעין הישראלי ודירקטוריון של חברת הסייבר סקיוריטי.

על עמוס מלכא נכתב בדיווח: "אלוף עמוס מלכה הוא קצין בכיר בצבא המשטר הציוני, אשר בתפקידו האחרון פיקד על כוחות היבשה ולאחר מכן עמד במשך זמן מה בראש מודיעין ההגנה עד 2002. בשנים 2002-2005 כיהן מלכא כיו"ר דירקטוריון אלול טכנולוגיות במגזר הפרטי, ובין השנים 2005-2007 הוביל את אלבר, חברת רכב ישראלית מובילה."

עוד צוין כי "לאחר שרכש ניסיון בעבודה במגזר הפרטי, הקים את חברת אבטחת הסייבר הפרטית Nyotrin Information Security וכן הוביל חברת אבטחת סייבר נוספת בשם Spire Security Solutions. שתי החברות האחרונות נמנות עם הקבלנים הגדולים של שירותי המודיעין והמוסד.

האלוף עמוס מלכא. צילום: מתוך פרסום באתר סוכנות הידיעות פארס
האלוף עמוס מלכא. צילום: מתוך פרסום באתר סוכנות הידיעות פארס

על עמיר לוינטל נכתב בדיווח: "אמיר לבנטל" הוא אחד ממומחי אבטחת הסייבר המובילים בתחום התחבורה ברכבת של המשטר הציוני. הוא למד בשטחים וקיבל תואר ראשון בהנדסת חשמל ומחשבים מאוניברסיטת בן גוריון ב-1995, ולאחר מכן תואר שני בהנדסת חשמל מאוניברסיטת תל אביב. הוא גם הצטרף לצבא משטר הכיבוש בשנת 2002 ונשאר בכוחות המזוינים של משטר זה במשך 22 שנים. לבנטל עבד ביחידה הטכנולוגית המיוחדת בגדודי המודיעין של צבא ישראל הכובש וזכה להערכה בתפקיד זה."

עוד נכתב על לוינטל: "תוכניות מו"פ רבות בתחום החומרה והתוכנה יושמו בפיקוחו. לאחר שפרש מהשירות הצבאי, הקים את חברת Cylus. החברה מתמחה בתחום אבטחת הסייבר של קווי רכבת ומציעה את פתרונות אבטחת הסייבר שלה למפעילי רכבות ומטרו בשם "סילוסואן". מערכת זו יכולה לזהות ולהגיב לאיומים על מסילות רכבת ולמנוע אותם לפני שמתרחשת תאונה."

עמיר לוינטל. צילום: מתוך פרסום באתר סוכנות הידיעות פארס

על גל גנוט נכתב כי "ל"גל גנות" היסטוריה של 13 פעילויות שונות ביחידת הסייבר 8200 של המשטר הציוני. היחידה נחשבת לסוכנות לפעולות סייבר, איסוף מודיעין ופענוח בצבא הישראלי. גנות הוא גם מומחה במתודולוגיית סייבר ופיקד על מאות חיילים המתמקדים באיסוף מודיעין. במשך תקופה הוא גם עמד בראש מחלקת מוצרי מידע ביחידה 8200 , ומסיבה זו עבד עם מוצרים מיוחדים שונים בתחום ה-Big Data וניתוח הנתונים, וכן טכנולוגיות אבטחת סייבר שונות. גנות הוא כיום סגן נשיא לתפעול ומודיעין ב-IntSights ומכהן גם כמנכ"ל בחברת מידע הסייבר Analisa. שתי החברות הן קבלניות של צבא ישראל ושירות הביון של המוסד."

שלשום התראיין גל גנוט לתוכנית קלמן ליברמן בכאן רשת ב' ואמר כי הוא חושש מפעילות נגדו בתחום הסייבר אך לא חושב שיפגעו בחייו. האזינו לראיון המלא:

גל גנוט. צילום: מתוך פרסום באתר סוכנות הידיעות פארס

על ענבל אריאלי נכתב בדיווח: "גב' "ענבל אריאלי" נמצאת ברשימת אחת מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בתחום הטכנולוגיה החדשה של המשטר הציוני וידועה כאחת היזמות הציוניות הבולטות. יש לה גם היסטוריה ארוכה של עבודה ביחידת 8200 והיא אחת מהמומחים הראשונים שטוענים שיש ליישם שיטות מבצעיות ביחידות הכוחות המיוחדים בעולם העסקים הפרטיים. היא משמשת כיו"ר מועצת המנהלים של סינתזה. חברה זו היא אחת מחברות חיפוש הכישרונות המובילות בעולם. לאריאלי יש גם תפקידים במספר חברות השקעות וייעוץ אסטרטגי."

ענבל אריאלי. צילום: מתוך פרסום באתר סוכנות הידיעות פארס

על עמית מלצר נכתב כי הוא "אוונגליסט ידוע, נולד, התחנך ומתגורר בשטחים הכבושים. הוא יכול להיחשב כמדריך מצטיין למשקיעים שרוצים להשקיע באבטחת סייבר, מידע בקוד פתוח, ניתוח מידע וטכנולוגיות נלוות. הוא פיקח על עיצוב ויישום תוכניות הגנת סייבר שונות והקמת מרכזים רלוונטיים במשטר הישראלי, האמריקאי והסינגפורי. מלצר חבר בצוות הייעוץ של מספר חברות בתחום האבטחה והמידע בסייבר. בתקופה מסוימת בלשכת ראש הממשלה היה אחראי על תיאום העניינים הטכניים. מלצר מהווה את החוליה המקשרת בין מימון פרטי וציבורי מחד למרכזי טכנולוגיה וסטארטאפים מאידך, בעיקר במגזר הסייבר.

עמית מלצר. צילום: מתוך פרסום באתר סוכנות הידיעות פארס

הכתבה בסוכנות הידיעות פארס תחת הכותרת "ציונים שחייבים לחיות בסתר", פורסמה לאחר שבועיים מתוחים במיוחד בין ישראל לאיראן, זאת לאחר שב-20 במאי דובר צה"ל בשפה הערבית חשף מבצע הברחה של רכיבים צבאיים מתקדמים מאיראן לחיזבאללה ויומיים לאחר מכן חוסל במרכז טהרן קצין משמרות המהפכה הבכיר, חסן סייד חודאי, אשר תכנן בשנתיים האחרונות פיגועים נגד ישראלים, אירופאים ואמריקאים ברחבי העולם.

נשיא איראן, אברהים ראיסי, טען בתגובה לחיסול כי 'הנקמה על דמו של הבכיר האיראני היא בלתי נמנעת'. ראיסי ציין כי מדינות המערב עומדות מאחורי החיסול ומאוחר יותר ארה"ב הדליפה כי ישראל היא שעומדת מאחורי החיסול.

דובר משמרות המהפכה, רמזאן שריף, האשים את שירותי הביון של "המשטר הציוני ההגמוני העולמי" בהתנקשות.

התגובות לכתבה באתר פארס, כצפוי, מלאות זעם ואיחולים קשים לישראל ולמערב. אחד הגולשים כתב "חבל שמפרסמים את המידע באופן גלוי במקום שמשמרות המהפכה יטפלו בהם", בתגובה אחרת נכתב "לא מספיקים רק חמישה, אנחנו צריכים לחסל מאה ציונים על כל שהיד שהרגו לנו".

Back to top button