חדשות חוץמבזקים

ביידן: "נספק לאוקראינה מערכות עם יכולת לפגוע במטרות רוסיות ארוכות טווח"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז הלילה (רביעי) כי ארה"ב תספק לאוקראינה מערכות רקטות מדויקות ותחמושת בעלות יכולת לפגוע במטרות רוסיות ארוכות טווח, זאת כחלק מסיוע ביטחוני של 700 מיליון דולר, דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

"עבדנו במהירות כדי לשלוח לאוקראינה כמות משמעותית של נשק ותחמושת כדי שהיא תוכל להילחם בשדה הקרב ולהיות בעמדה הכי חזקה שאפשר ליד שולחן המשא ומתן", כתב ביידן במאמר דעה ב"ניו יורק טיימס".

גורם בכיר בממשל ביידן מסר שהאספקה ​​החדשה – שמגיעה יחד עם ציוד אחר בשווי מיליארדי דולרים כמו מל"טים וטילים נגד מטוסים – כוללת את מערכת הרקטות M142 High Mobility Artillery (HIMARS), שלדברי קייב היא "חיונית כדי להתמודד עם התקפות טילים רוסיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במוסקבה מסרו בתגובה כי אישור חבילת הסיוע הזו היא התפתחות "שלילית ביותר", אמר סגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ריאבקוב לסוכנות הידיעות הממלכתית RIA נובוסטי.

בהתייחס לחששות שנשק כזה עלול לגרור את ארצות הברית לעימות ישיר, גורמים בכירים בממשל אמרו כי אוקראינה הבטיחה שהטילים לא ישמשו לפגיעה ברוסיה.

"מערכות אלו ישמשו את האוקראינים כדי להדוף את ההתקדמות הרוסית בשטח אוקראינה, אך הן לא ישמשו על מטרות בשטח הרוסי", מסר פקיד אמריקאי.

בתוך כך, המטכ"ל האוקראיני מסר כי הכוחות הרוסיים, 98 ימים לאחר פלישתם, תקפו תשתיות באזורים המזרחיים והדרומיים, לרבות בעיר התעשייתית החשובה מבחינה סמלית סיווירודונצק, המוקד העיקרי של המתקפה של מוסקבה בימים האחרונים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: הבית הלבן

Back to top button