כלכלהמבזקים

הרפורמה המשמעותית ביותר לטיפול ביוקר המחיה יוצאת לדרך

הרפורמה בתקינה תיכנס לתוקף מחר (רביעי) והיא הראשונה היוצאת לדרך במסגרת הרפורמה המקיפה בייבוא . במכתב שנשלח הבוקר (שלישי) ליבואנים, פירט הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ, את עקרי הרפורמה ודרכי ההתקשרות עם המשרד, הסברה על הרפורמה ומענה לפניות. בתוך כך, החל הבוקר לפעול מרכז פניות טלפוני, אשר ייתן מענה פרטני לפניות היבואנים.

אלפי מוצרים ייובאו ארצה בקלות ובעלות זולה יותר באמצעות שני מסלולים שיעמדו לבחירת היבואנים:
מסלול ישראלי: מתן אפשרות לייבא על בסיס הצהרת היבואן על התאמה לתקינה ישראלית, באשר לכ- 420 תקנים, זאת ללא בדיקות משלוח במכוני בדיקה בישראל. בין המוצרים: שטיחים, חיתולים, ילקוטים לבית ספר, נוזל כלים, טמפונים, אופניים.

מסלול בינלאומי: לאחר עבודה משמעותית של סקירת כלל התקנים והתאמתם לתקינה המקובלת בעולם, כ-300 תקנים, כ- 85% מהתקנים, הכוללים אלפי מוצרים, יועברו למסלול זה ובמסגרת הרפורמה, ניתן יהיה לייבאם על בסיס הצהרת היבואן על התאמה לתקינה בינלאומית, תוך הצגת תעודת בדיקה ממעבדות מוסמכות בעולם, דוגמת מדינות אירופה, אמריקה ואוסטרליה ועוד. כך מגוון גדול של מוצרים ודגמים שונים של מוצרים, שעד כה לא הגיעו לישראל, יוכלו להגיע. כך למשל: אריחי קרמיקה, צעצועים לילדים מעל גיל 3, טרמפולינות לילדים, מסגרות, עדשות ומשקפי שמש, שואבי אבק, שמיכות חשמליות, מיקרוגל, כלי עבודה חשמליים, מיטות ועריסות לתינוקות, עגלות ילדים, שידות החתלה, אופניים לילדים ומבוגרים ועוד ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אכיפה בשווקים: עם מעבר כובד הפיקוח לשווקים, משרד הכלכלה והתעשייה משלים בימים אלו את הקמתו של מערך פיקוח קפדני, הכולל גיוסם של עובדים חדשים, שיצטרפו לכח האדם הקיים. העובדים הוכשרו בקורס ייעודי, הוסמכו כמפקחים ויצורפו לצוות הפיקוח הקיים הפועל בשווקים. המפקחים אוכפים יבוא שאינו בהתאם לתקנים ועלול לסכן את בטיחותו ובריאותו של הציבור, לצד בחינת אמינותם ותקינותם של הצהרות היבואנים. בין סמכויות האכיפה החדשות אשר נוספו בעקבות הרפורמה וההקלות בכניסה לארץ, ניתן למצוא החמרה בערוצי האכיפה, הן בקנסות גבוהים בגובה עשרות אלפי שקלים ועד מאסר, והן בביטול הרישום במרשם היבואנים, דבר אשר ימנע אפשרות היבוא.

מערכות מחשוב: הושלמה הבניה של מערכת מחשוב חדשנית להגשת בקשות ייבוא ובקרה על תהליך אישור הטובין המיובאים. פיתוח המערכת בוצע בזמן שיא, תוך סנכרון וסיוע של מטה ישראל דיגיטלית, ממשל זמין, רשות המיסים, שלוש מעבדות אשר קיבלו הכרה מאת הממונה על התקינה ומכון התקנים. מלבד התמיכה בניהול השוטף של כלל בקשות הייבוא לארץ, ופתיחת האפשרות להגשת ממוחשבת של הבקשות במסלולים השונים, המערכת מיועדת לסייע באיתור משלוחים חשודים והיבואנים האחראיים להם, והיא כוללת לראשונה מנגנון מחשוב חכם להערכת סיכונים, בשיתוף המכס, אשר תגדיל בצורה משמעותית את האפקטיביות של פעולות האכיפה במשרד נגד יבואנים מפרים, איתור מוצרים מסוכנים ועוד.

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה (במיל.) אורנה ברביבאי : "רפורמת היבוא פותחת את השוק לתחרות במגוון מוצרים ומגדילה את ההיצע לצרכן בכמות, באיכות ובהורדת המחירים. כדי להבטיח את בריאות ובטיחות הציבור, תתבצע אכיפה בשווקים אשר תבדוק את האיכות המוצרים על פי הצהרת היבואנים. אנו מקלים באופן משמעותי על היבואנים, ואני מצפה כי החיסכון בימי המתנה וקיצור התהליכים, יתורגמו בסופו של דבר כיתרון במחיר לצרכן, שייהנה מאפשרויות בחירה רבות יותר של מגוון מוצרים וממחיר הוגן בעקבות הגדלת התחרות".

Image by 💖MORE ON 👉 https://melovess.com 💖 from Pixabay
Back to top button