מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ בנט לשר החוץ האיראני: "אני מחזיק בידיי הוכחה לשקרים שלכם"

ברקע פרסום דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בעניין הגרעין האיראני, ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (שלישי) לאמירותיו השקריות של שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, על בימת הכנס בדאבוס בשבוע שעבר.

ראש הממשלה אמר: "הפצת שקרים? נו באמת. אני מחזיק בידיי הוכחה לשקרים שלך. לאחר שאיראן גנבה מסמכים מסווגים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, איראן השתמשה במידע הזה כדי להבין מה הסוכנות קיוותה למצוא, ואז בדתה סיפור כיסוי והסתירה ראיות כדי להתחמק מהחקירה הגרעינית. כיצד אנחנו יודעים זאת? כיוון ששמנו ידינו על תוכנית ההונאה של איראן לפני מספר שנים, והיא נמצאת כאן בידיי.

ראש הממשלה הוסיף: "הנה היא, בשפה הפרסית: מאות עמודים שעליהם החותמת של משרד המודיעין האיראני. במסמכים האלה יש אפילו הערות שנכתבו בכתב יד על ידי בכירים איראניים, כמו ההערה הזאת, שכתב מי שהיה אז שר ההגנה האיראני לפחריזאדה. הוא כותב: "במוקדם או במאוחר, הם (בהתייחסות לסבא"א) ישאלו אותנו, ואנחנו צריכים שיהיה לנו סיפור כיסוי מקיף עבורם". הוא מדבר על סיפור כיסוי, והנה אותו סיפור כיסוי. איראן שיקרה לעולם, איראן משקרת לעולם שוב, ממש עכשיו. העולם מוכרח לוודא שאיראן לא תצא מזה ללא עונש"."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עומר מירון/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ
Back to top button