מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "לימודי ליבה הם בקונצנזוס, אין סתירה ביניהם לתורת ישראל"

שר האוצר ויו״ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס לפני זמן קצר (שני) למצעד הדגלים בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: ״אני מברך את כוחות הביטחון ובמיוחד את משטרת ישראל על העבודה המצוינת שהם עשו אתמול באירועי מצעד הדגלים. מצעד הדגים אולי מבליט יותר מכל דבר את ההבדל בין ממשלת השינוי לממשלת ״כלאם פאדי״ של נתניהו, שם הכל היה דיבורים. הממשלה הנוכחית קיבלה החלטה נכונה להיות דבקים באותו מסלול קבוע של עשרות שנים, אנחנו גם העברנו אזהרה נוקשה וחד משמעית לחמאס וזה עבד. מי שזוכר לפני שנה נתניהו גם נכנע לאיומים של ארגוני הטרור, גם שינה את המסלול וגם חטפנו טילים, וזה כל ההבדל בין דיבורים למעשים.

ליברמן הוסיף: "לכן כל מי שמדבר במונחים של ״ימין״, ״ליכוד״, ״מפלגות חרדיות״, אגב מי ששמע אתמול את המנהיג הרוחני של דגל התורה הרב אדלשטיין שאמר שאנשים האלה ״לא מבינים שזה מיותר ומסוכן״, אז באמת מי שחושב שנתניהו וחבריו זה קואליציית ימין אז אפשר להגיד שמדבר סהרה הוא המקום הכי גשום בתבל, במיוחד אם לוקחים את כל הרקע שלהם, כולל הימנעות של ש״ס בהצבעות על הסכמי אוסלו. אז לכן אנחנו ממשלה שהיא דוברת אמת ומתכוונת למה שהיא אומרת״.

ליברמן התייחס לשימור הקואליציה: ״אני ראיתי בסוף השבוע מאמרים של יוסי ורטר ומיכאל האוזר טוב ואני חייב לציין שלא מצאתי שם מילה אחת של אמת, אני חוזר ואומר, מבחינתה של ישראל ביתנו הכי חשוב זה לשמר את הקואליציה הנוכחית, כי בחירות חדשות כפי שכבר אמרת לא ישנו דבר, זה לא ישנה את היחס בין בגושים חוץ מתזוזות קלות בתוך הגושים, דבר שני גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת עלות הבחירות עצמן ושיתוק המשק כולו זה נזק עצום ולכן אנחנו רוצים קודם כל לשמר את הקואליציה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר התייחס ללימודי ליבה במגזר החרדי: ״לגבי הסיפור החרדי, גם פה אנחנו הולכים על התפיסה המינימלסיטית ואנחנו לא נוותר. כלומר, קודם כל לימודי ליבה. קיים פיצול אישיות מצד אחד מדינת ישראל ממנת הכשרה מקצועית, השלמת בגרות במאות מיליוני שקלים לציבור החרדי ומצד שני נותנת פטור למוסדות האלה ופוטרת אותן מלימודי ליבה, כמעט 60 אלף ילדים לומדים במוסדות פטור והעלות היא כרבע מיליארד שקל. אז מי שלא רוצה ללמד לימודי ליבה אז תעשו את זה על חשבונכם ולא על חשבון משלם המיסים, וזה כל ההבדל. יש עוד פיצול אישיות, המפלגות החרדיות נלחמות בקואליציה ובכל החוקים, כולל בחוק ׳ממדים ללימודים׳ ומצד שני הם נהנים מכספים קואליציוניים. אותו סעיף תקציב הישיבות הוא מורכב משני סכומים, בסיס של 724 מיליון שקל ונוסף עלזה, כסף קואליציוני בסך 446 מיליון שקלים, אי אפשר להחזיק במקל בשני הקצוות, אי אפשר לפעול נגד הקואליציה וגם לקבל כסף קואליציוני, אנחנו נלחם על זה כדי לשנות את זה."

השר ליברמן הדגיש: "מי שאומר שזה לימודי קודש ולשם הולכים הכספים הקואליציונים אז לא, אלה לימודי בטלה. גם כשאני מסתכל לאן הולך הכסף הקואליציוני, אז מילא הכסף ילך לישיבות גבוהות אבל רוב הכסף הולך לכל מיני כוללים שיושבים שם אנשים מגיל 29 עד הפנסיה ובאים בבוקר ושותים כוס קפה ואחר כך דנים על פוליטיקה ומדפדפים קצת בספרים, אוכלים צהריים ואחר כך הולכים הביתה. מי שבחר להסתפק במועט ולהיות בכולל עד גיל פנסיה ויש 62 אלף אנשים כאלה אז אין שום סיבה לממן אותם, אני לא מוכן לתת לשם כספים קואליציוניים. מה שקודם לכל הוא שימור הקואליציה ואני חושב שלימודי ליבה הם בקונצנזוס ואין סתירה בין לימודי ליבה לתורת ישראל וההלכה״.

לסיום אמר: "מבחינת התקציב אנחנו לא נפגע בבסיס תקציב הישיבות אבל אין שום סיבה שאנחנו נמשיך להעביר כספים קואליציונים והם ימשיכו לפעול ולנסות להפיל את הממשלה ויצביעו נגדה. אני מקווה שחבריי בקואליציה יקבלו את עמדתי וכפי שאמרתי המטרה והיעד הראשון הוא לשמור על המשך השינוי וקואליציות השינוי שהוכיחה את עצמה מכל בחינה."

ליברמן בישיבת סיעה

Back to top button