חדשות הארץמבזקים

רה"מ בנט: "הנפת דגל ישראל בירושלים היא דבר מובן מאליו"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לפני זמן קצר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לרגל יום ירושלים, באוניברסיטה העברית בירושלים: "יום ירושלים שמח. לפני 55 שנה, לוחמי צה"ל שחררו את העיר העתיקה ואיחדו את ירושלים. זה אירוע שברגע אחד איחד גם את העם כולו."

בנט הבהיר כי המצעד המסורתי שנערך למעלה מ-30 שנה יתקיים כרגיל על אף האיומים הנשמעים מרצועת עזה: "היום יתקיימו שלל אירועים לציון יום ירושלים, בכללם מצעד הדגלים המסורתי שייערך במסלול הקבוע. הנפת דגל ישראל בבירת ישראל היא דבר מובן מאליו, ולכן היינו בהירים וברורים בנושא מהרגע הראשון. אני מבקש מהמשתתפים לחגוג בצורה אחראית ומכובדת, ומכאן – בשם שרי ממשלת ישראל – אני שולח תודה גדולה לשוטרות ולשוטרי משטרת ישראל על אבטחת האירועים כולם".

אנחנו מביאים היום שורה של החלטות לפיתוח העיר ירושלים בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים. הממשלה תאשר תכף תכנית חומש שתתמקד בפיתוח כלכלי, השקעה באקדמיה, חיזוק ירושלים כמוקד תיירות ופיתוח תעסוקה בעיר, לצד תכניות לפיתוח ובניית כבישים, פינוי פסולת, התייעלות אנרגטית והשקעה בעיר דוד, שהיא אתר מורשת היסטורי ראשון במעלה. בהזדמנות הזאת אני ממליץ לכלל אזרחי ישראל לקפוץ לשם ולבקר, לראות היכן הכל התחיל. ממשלת ישראל מעלה היום את ירושלים על ראש שמחתה – במעשים ובהחלטות משנות מציאות, כדרכנו. אני גאה בכך ורוצה להודות לחבריי בממשלה, בראשם השר זאב אלקין, על הפעילות החשובה.
 
בנט ציין את יום הזיכרון לנספים מקרב יוצאי אתיופיה בדרכם לישראל: "היום אנחנו מציינים את יום הזיכרון לנספים מהעדה האתיופית, שעלו ולא הצליחו לעשות את העלייה לארץ ישראל. איבדנו בדרך אלפי יהודים, אבות, אימהות, אחים ואחיות, בנים ובנות – במסע מפרך לעבר ירושלים, ירוסלם. ביום הזה אנחנו זוכרים את הנופלים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על רקע הדיווחים על פגיעות ביעדים איראנים אמר בנט: "בעניין אחר – השבוע ראינו שוב שבמקום לשפר את חייו של העם האיראני, המשטר באיראן בוחר בעריצות, בטרור ובשקרים. במהלך סוף השבוע האחרון העם האיראני יצא בהמוניו לרחובות באבאדן ובמקומות אחרים באיראן, והפגין נגד עריצות המשטר. בתגובה, כוחות איראניים ירו על אזרחי איראן. במקומות רבים באיראן, כרגע, קשה להשיג מים, לחם במחיר סביר. איראן משקיעה בטרור, כמו בסיס הכטב"מים התת-קרקעי שהם הציגו בימים האחרונים. איראן גם משקיעה בשקרים כמו ההטעיה השיטתית שלה את סבא"א על מנת לברוח מביקורות הארגון, כפי שנחשף השבוע. המשטר האיראני מבוסס על עריצות, טרור ושקרים."
 
ראש הממשלה סיכם: "על העולם לעמוד לצד העם האיראני ולהתנגד לפעולותיו של המשטר האכזרי. משך שנים רבות, המשטר האיראני הפעיל נגד ישראל והאיזור טרור באמצעות שליחים, אבל ראש התמנון – איראן עצמה, זכתה משום מה לחסינות. כפי שאמרנו לא פעם – עידן החסינות של המשטר האיראני נגמר. מי שמממן טרוריסטים, מי שמחמש טרוריסטים, מי ששולח טרוריסטים – יישא במלוא המחיר".

ישיבת הממשלה החגיגית לרגל יום ירושלים, באוניברסיטה העברית בירושלים

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
Back to top button