מבזקיםצבא וביטחון

גנץ מגיב לדו"ח הרשות הפלסטינית על מות העיתונאית: "מי שמאמין לעצמו לא מפחד"

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לפני זמן קצר (חמישי) לדו"ח הרשות הפלסטינית בנוגע למותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה במהלך חילופי אש בין מחבלים לכוחות צה"ל בג'נין.

בפתח דבריו הביא גנץ צער על מותה של העיתונאית ואמר: "מדינת ישראל מצרה על מותה של שירין אבו עאקלה, צה"ל מבצע תחקיר בנושא בכדי להגיע לחקר האמת. כל טענה שצה"ל פוגע בכוונה בעיתונאים או בבלתי מעורבים היא שקר גס ובוטה. צה"ל פועל מול טרור רצחני, שגבה בשבועות האחרונים את חייהם של 20 בני אדם. רבים מהטרוריסטים יצאו מאזור ג'נין, שהוא האזור בו אירע האירוע המדובר. אנחנו פועלים תמיד, תוך התמקדות בפגיעה בטרוריסטים והימנעות ככל שניתן מפגיעה בבלתי מעורבים. כך נמשיך לעשות."

עוד אמר גנץ "תחקירים והפקת לקחים לא מבצעים במסיבות עיתונאים, אלא בחדרים הסגורים, ותוך העברת מידע. למרות פניות רבות של הצד הישראלי, הפלסטינים מסרבים לשתף פעולה, מה שמעלה את השאלה האם הם באמת רוצים להגיע לחקר האמת. גם כיום אני קורא לרשות הפלסטינית להעביר לידינו את הקליע ואת כלל הממצאים. אנו מוכנים ונכונים לקיים תחקיר בשיתוף גורמים בינלאומיים גם כעת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "מי שמאמין לעצמו, לא מפחד. מי שיודע שהוא פועל מול הטרור, ונמנע מפגיעה בבלתי מעורבים, רוצה לדעת את האמת, ולחשוב מה ניתן לעשות בכדי לשמור על חיי אדם. החקירה החד צדדית, והניסיונות להאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה תוך קידום תחקירים שקריים כמו זה שפורסמו ברשת CNN, פוגעים ביכולת להגיע לשקט וליציבות באזור, ונותנים רוח גבית לטרור. צה"ל הוא צבא מוסרי. אני נותן ללוחמיו את כל הגיבוי וגאה לעמוד בראש מערכת ביטחון שפועלת בכל מקום ובכל זמן, במטרה להגן על אזרחי ישראל."

העיתונאית שנהרגה בג'נין, שירין אבו עאקלה
Back to top button