מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה טרומית: הגנה על נשים בחופשת לידה מפני הליכי פיטורים – גם בחל"ת

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק עבודת נשים של חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין וקבוצת חברי הכנסת, אליה הוצמדה הצעה של חברי הכנסת איימן עודה, עאידה תומא סלימאן ועופר כסיף. 36 תמכו מול 6 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע לקבוע כי במקרה בו מעסיק הוציא עובד או עובדת לחופשה ללא תשלום לתקופה רצופה של 14 ימים לפחות, שחלה כולה או חלקה בתקופת 60 הימים שלאחר תקופת לידה והורות, שבהם מוענקת הגנה מפני פיטורים על פי החוק, תקופת החופשה כאמור לא תובא בחשבון במניין 60 ימים אלו. בנוסף, מוצע לאפשר לעובד או לעובדת שמעסיקם הגיש בקשה מיוחדת לשר להיתר לפטרם לפי הוראות החוק להגיש בקשה להתגונן מפני הליך הפיטורים בפני השר.

בדברי ההסבר נכתב: "מטרת הצעת החוק היא למנוע ממעסיקים לעקוף את הוראות חוק עובדת נשים, ואת זכות העובדת ל-60 ימי הגנה על ידי הוצאת העובדת לחל"ת בתקופת ההגנה מפני הליכי פיטורים המגיעה להן; כלומר להגן על תקופת ההגנה שמגיעה לעובדת לפי חוק עבודת נשים במידה והמעסיק הוציא אותן לחל"ת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי "בנוסף, מוצע לקבוע כי תקופת ההגנה תחול לגבי נשים שעבדו פחות משנה ומעל חצי שנה אצל אותו מעסיק מכיוון שמעסיקים רבים נוטים לפטר עובדות חדשות שנכנסו להריון, מה שעלול לפגוע בזכותן של נשים להיכנס להריון ולהפוך לאימהות, או לכל הפחות להרתיען ממהלך זה; אישה לא אמורה לפחד לאבד מקום עבודתה בשל כך שהיא עומדת להיות אימא."

אילוסטרציה. צילום: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח