חדשות חוץמבזקים

לאחר ביקור ביידן באזור: צפון קוריאה ביצעה ניסוי בסדרת טילים

צפון קוריאה ביצעה היום (רביעי) ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי ושני כלי נשק לטווח קצר יותר לעבר מימיה המזרחיים, כך נמסר מטעם גורם בכיר בדרום קוריאה לסוכנות הידיעות AP. הניסוי בוצע שעות לאחר שהנשיא ג'ו ביידן סיים את המסע לאסיה, שם אישר מחדש את מחויבות ארה"ב להגן על בעלות בריתה מול האיום הגרעיני של צפון קוריאה.

אם עצם קיום הניסוי יאושר, זה עדיין יהיה הניסוי הראשון של צפון קוריאה במערכת ICBM מזה כחודשיים על רקע משא ומתן תקוע עם ארצות הברית על תכנית הגרעין. השיגור מעיד על כך שצפון קוריאה נחושה להמשיך במאמציה לחדש את ארסנל הנשק שלה למרות התפרצות הקורונה הראשונה שלה, שגרמה לחששות מפני אסון הומניטרי בדיקטטורה.

"הפרובוקציות המתמשכות של צפון קוריאה יכולות לגרום רק לברית של דרום קוריאה וארה"ב להיות חזקה יותר. זאת תוך הרתעה משולבת, ויכולה רק להעמיק את הבידוד הבינלאומי של צפון קוריאה", נמסר מטעם ממשלת דרום קוריאה בהצהרה לאחר פגישת חירום ביטחונית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר ההגנה היפני, נובו קישי, כינה את השיגורים "פעולה פרובוקטיבית ובלתי מותרת לחלוטין".

מטעם פיקוד הודו-פסיפיק של ארה"ב נמסר כי שיגורי הטילים מדגישים את "ההשפעה מערערת היציבות של תוכנית הנשק הבלתי חוקי (של קוריאה הצפונית-א.א), למרות שהם לא מהווים איום מיידי על שטח ארה"ב ובעלות בריתה."

לפי צבא קוריאה הדרומית, שלושת הטילים שוגרו מאזור פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה בזה אחר זה הבוקר.

בהצהרה נאמר כי הטיל הראשון היה ככל הנראה מסוג ICBM וכי הוא הגיע לגובה מרבי של 540 ק"מ תוך כדי שיוט של 360 ק"מ. בהצהרה נאמר כי הטיל השני נעלם מהרדאר הדרום קוריאני בשלב מסוים והטיל השלישי שייט במהירות של 760 ק"מ בגובה של 60 ק"מ.

קים טאהיו, סגן היועץ לביטחון לאומי של דרום קוריאה, אמר לכתבים כי הטיל הראשון הוערך כטיל הוואסונג-17 הגדול ביותר בצפון, שהטווח הפוטנציאלי שלו כולל את כל ארה"ב. לדבריו, הטיל נורה בזווית גבוהה וכי נראה ששיגורו נועד לבחון את הפרדות ההנעה והשלבים של הנשק, אם כי הוא לא יכול לומר באופן סופי אם הניסוי הצליח.

לדבריו, הניסויים של שני הטילים האחרים, שניהם כלי נשק קצרי טווח, מרמזים על כוונתה של צפון קוריאה לשפר את יכולתה לשגר תקיפות גרעיניות על יריביה.

בעוד שהשיגורים הצפון קוריאנים היו חלק מתוכנית פיתוח הנשק שלה, הם גם תוזמנו אסטרטגית לסוף הסיור באסיה של ביידן וכנראה נועדו לבחון את מוכנות הממשלה החדשה של דרום קוריאה, שנכנסה לתפקידה לפני כשבועיים, אמר קים.

בפסגה שהתקיימה בין הנשיא ביידן למנהיגי יפן, אוסטרליה והודו בטוקיו אמר הנשיא האמריקאי כי, "אנחנו מוכנים לכל דבר שצפון קוריאה תעשה."

ביידן נפגש עם ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, בטוקיו, והם סיכמו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק כדי להתמודד עם אתגרי הביטחון, כולל תוכניות הגרעין והבליסטיות של צפון קוריאה ומה שהם כינו את התנהגותה ה"אגרסיבית" של סין באזור.

צילום: AP Photo/Lee Jin-man
Back to top button