מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה שקד: "אנחנו עושים הכל כדי שחומש לא תפונה"

שרת הפנים איילת שקד התייחסה היום (רביעי) בכנס ההנהגה של גוש עציון בקיבוץ לביא לסוגיית פינוי חומש בצפון השומרון: "אנחנו עושים הכל כדי שחומש לא תפונה, המשך קיום הישיבה שם הוא סמלי ומשמעותי. הישיבה הזו פונתה המון פעמים, צריך לשים לזה סוף – ולאפשר לתלמידי הישיבה ללמוד".

בתנועת 'שלום עכשיו' תקפו: "מאחז העבריינות והגזל חומש הוא מוקד של אלימות מתנחלים, היושב על קרקע פרטית שהכניסה אליה אסורה מאז ההתנתקות. חומש הוא נטל ביטחוני אדיר והגיע הזמן שנבחרי ציבור יפסיקו לעשות פוליטיקה קטנה על חשבון האינטרס הישראלי. אם גנץ יתקפל בפני אורבך ולא יפנה את חומש עד סוף השבוע, נגיע בשבת עם בולדוזר ונעשה את העבודה. נגמרו הימים בהם חבורה קטנה, אלימה ומשיחית מחזיקה את ישראל בת ערובה."

במועצת יש״ע הגיבו לדברים: "הישיבה בחומש היא חלק מהסטטוס קוו שעל בסיסו קמה הממשלה הנוכחית. אנו קוראים לראש הממשלה ושאר חברי הממשלה לא להצהיר הצהרות אלא לקיים את הבטחתם ולא להרים את ידם על ישיבת חומש בשום דרך. אנו מצויים בעיצומו של גל טרור ובפרט אחרי לילה קשה שבו נזרקו בקבוקי תבערה על בתי תושבים, ירי חי על ישראלים, וזריקות אבנים לעבר מכוניות שפצעו קשה ילדים ואזרחים. אנו דורשים מהממשלה לקיים את הבטחותיה ודווקא עכשיו, לתת תשובה ציונית הולמת, להסדיר את הישיבה בחומש. ההיסטוריה מוכיחה – התיישבות היא בטחון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: אודי פורטל
Back to top button