חדשות חוץמבזקים

עלה ל- 21 מספר הנרצחים בטבח בטקסס: "מתי בשם אלוהים נעמוד מול לובי הנשק?"

חמוש בן 18 פתח אתמול (שלישי) באש לעבר בית ספר יסודי בטקסס, והרג לפחות 19 ילדים כשעבר מכיתה לכיתה, כך עדכנו גורמים רשמיים, בירי הקטלני ביותר בבתי ספר מזה כמעט עשור. התוקף חוסל על ידי רשויות החוק, דווח בסוכנות הידיעות AP.

עוד נמסר מטעם הרשויות, כי מספר ההרוגים כולל גם שני מבוגרים, אמרו הרשויות. המושל גרג אבוט אמר שאחד מהשניים היה מורה.

התקיפה בבית הספר היסודי בעיירה עם הרוב הלטיני אוואלדה הוא מקרה הירי הקטלני ביותר בבית ספר אמריקאי מאז שחמוש הרג 20 ילדים ושישה מבוגרים בבית הספר היסודי סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט, בדצמבר 2012. שעות לאחר הפיגוע, המשפחות עדיין חיכו לעדכון לגבי על ילדיהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחוץ למרכז האזרחי של העיירה, שם נאמר למשפחות להמתין לחדשות על יקיריהם, השתיקה הופרה שוב ושוב על ידי צרחות ויללות. "לא! בבקשה לא!" איש אחד צעק כשהוא חיבק גבר אחר.

"הלב שלי שבור היום", אמר האל הראל, מפקח מחוז בית הספר. "אנחנו קהילה קטנה, ואנחנו נצטרך את התפילות שלכם כדי לעבור את זה."

אדולפו קרוז, שיפוצניק מיזוג אוויר בן 69, עדיין היה מחוץ לבית הספר כשהשמש שקעה, חיפש מילה על נינתו בת ה-10, אליהו קרוז טורס.

צילום: AP Photo/Dario Lopez-Mills

הוא נסע למקום לאחר שקיבל קריאה מחרידה מבתו זמן קצר לאחר הדיווחים הראשונים על הירי. לדבריו, קרובי משפחה נוספים היו בבית החולים ובמרכז האזרחי. ההמתנה, אמר, הייתה הרגע הכבד בחייו. "אני מקווה שהיא בחיים," אמר קרוז.

המתקפה התרחשה עשרה ימים בלבד לאחר טבח קטלני וגזעני בסופרמרקט בבפאלו, ניו יורק, שנוסף לסדרה ארוכת שנים של מקרי הרג המוני בכנסיות, בתי ספר וחנויות. הסיכויים לרפורמה כלשהי בתקנות הנשק של המדינה נראו לא ברורים, מאשר לאחר מקרי המוות של סנדי הוק.

גורמים רשמיים לא חשפו מיד את המניע, אך הם זיהו את התוקף כסלבדור ראמוס, תושב העיירה שממוקמת כ-135 ק"מ מערבית לסן אנטוניו. גורמי אכיפת החוק אמרו שהוא פעל לבדו.

בבית הספר לומדים קרוב ל-600 תלמידים בכיתות ב', ג' וד'. הרוב המכריע של התלמידים הם לטינים. ראמוס רמז ברשתות החברתיות שייתכן ותגיע תקיפה, על פי סנטור המדינה רולנד גוטיירז, שאמר כי הוא תודרך על ידי משטרת המדינה. הוא ציין כי היורה "הציע לילדים להיזהר".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קונן על מות הילדים בהצהרה שמסר בבית הלבן לאחר שובו מפסגה באסיה ותקף: "מתי, בשם אלוהים, נעמוד מול לובי הנשק?" אמר ביידן ברגש. "למה אנחנו מוכנים לחיות עם הקטל הזה? למה אנחנו ממשיכים לתת לזה לקרות?"

צילום: AP Photo/Manuel Balce Ceneta
כשהגברת הראשונה ג'יל ביידן עומדת לצידו בחדר רוזוולט, הנשיא, שסבל מאובדן של שניים מילדיו – אם כי לא בגלל אלימות נשק – דיבר במונחים פנימיים על הצער של יקיריהם של הקורבנות. הכאב שיימשך עבור התלמידים ששרדו.

"לאבד ילד זה כמו לקרוע לך חתיכה מהנשמה", אמר ביידן. "יש שקע בחזה שלך. אתה מרגיש שאתה נשאב לתוך זה ולעולם לא תוכל לצאת החוצה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "ישראל אבלה יחד עם העם האמריקני על הרצח הנורא של ילדים ומורים חפים מפשע בבית הספר היסודי באובלדה, טקסס. ‏תפילותינו עם הקורבנות, משפחותיהם והעם האמריקני כולו".

Back to top button