מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ מציע פשרה: נעלה את מימון שכר הלימוד ללוחמים ל-75%

שר הביטחון, בני גנץ, הגיע לפני זמן קצר (שלישי) לדיון במליאת הכנסת בעניין הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים "ממדים ללימודים" והציע להעלות את מימון שכר הלימוד ללוחמים ל-75%. חברי הליכוד שנכחו במליאה יצאו מהאולם להתייעצות.

שר הביטחון אמר מעל דוכן הכנסת: "אני מבקש להגיד לכם משהו על הימים האחרונים. הימים האחרונים קשים עבורי כמי שגדל במערכת הביטחון, כמי שעומד בראשה היום כשר הביטחון. חיילי צה"ל אף פעם לא היו חלק מהמשחק הפוליטי – ואני חושב שכל אחד כאן צריך לעמוד ולהסתכל על עצמו ולשאול לאן הגענו? יש שאומרים לי שכדאי לי למשוך את הוויכוח – אני פוגע בליכוד, ומצטייר כמי שפועל לטובת החיילים."

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"אני החלטתי לשים לזה סוף." אמר גנץ, " המטרה שלי היא לא לפגוע בליכוד אלא לחזק את חיילי צה"ל ולשמור על שלמות הממשלה. לכן, אני מבקש להציע לקבל את ההסתייגות שהוצעה גם על ידי האופוזיציה ולהעלות את גובה המלגה ל-75%. זו הצעה שמשמרת את העיקרון המוביל בבסיס השיטה של תמיכת המערכת מזה, ומחוייבות הפרט מזה, ומגדילה את מה שחיילי צה"ל הלוחמים קיבלו אי פעם. יותר מהכל, זו הצעה טובה, שמשרתת את החברה הישראלית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר שר הביטחון: "אני שולח חיילים שנפצעים בשדה הקרב בשם המדינה ולעיתים גם נופלים בו, אני לא מוכן לפצוע בכנסת ישראל את החברה הישראלית כולה ולפגוע באמון החשוב בצה"ל. אני לא מוכן שהפוליטיקה תפגע בצה"ל. אני מבקש שנקבל את הצעת החוק ממדים ללימודים, שתעגן את הזכות הזו, במלגה של 75%. אני מבקש מכולם, קואליציה ואופוזיציה כאחד להצביע בעד ההצעה הזו בתיאום עם ראש הממשלה ושר החוץ, שאני מבקש להדגיש, שמצטרפת לשורה של מעשים שאנחנו עושים לחיזוק חיילי צה"ל וחשיבות השירות – מהעלאת דמי הקיום, דרך שיפור התחבורה והמזון וההטבות לחיילי מילואים. אם נעשה זאת, נפסיק את המצב הרע בו אנו נמצאים בכל הקשור למחויבותנו לחיילי צה"ל."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח