מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר הכנסת לנשיאה: לדרוש מישראל סטנדרט אחר ביכולתה להגן על עצמה זוהי אנטישמיות

מליאת הכנסת קיימה לפני זמן קצר (שני) ישיבה מיוחדת לכבוד נשיאת הפרלמנט האירופי, גב' רוברטה מטסולה. יו"ר הכנסת מיקי לוי נאם בפתח הישיבה ובירך את נשיאת הפרלמנט האירופאי ואמר כי הוא רואה בבחירתה להגיע לישראל ולדבר בפני מליאת הכנסת כבוד גדול, וכי זהו ביטוי נוסף לקשרים הטובים והחזקים של מדינת ישראל עם מוסדות האיחוד האירופי.

בהמשך דבריו התייחס יו"ר הכנסת לגל הטרור הפוקד את ישראל בחודשים האחרונים והזכיר את התרומות שמקבלת הרשות הפלשתינית גם מהאיחוד האירופאי: "גל הטרור הזה, כמו רבים לפניו, הוא תוצאה של שנאה והסתה שמופצת כנגד מדינת ישראל. הוא מתחיל בספרי הלימוד ברשות הפלשתינית שמוחקים את קיומה של מדינת ישראל, מפיצים שקרים אנטישמים אודות היהודים וקוראים באופן מפורש לאלימות. הוא ממשיך בכסף שמשלמת הרשות הפלשתינית למחבלים על הרג חפים מפשע תוך שהיא מקבלת תרומות וכספים רבים גם מהאיחוד האירופי. והוא מגיע לכדי הסתה ושקרים שמופצים ברשת כאילו מדינת ישראל פוגעת במקומות הקדושים. המעשים והשקרים הללו מלבים את האש, מפיצים שנאה, יוצרים אווירה של אלימות ולבסוף מביאים לגל טרור.

מדינת ישראל מצפה ממך גבירתי, ומכל חבריה באיחוד האירופי, לעמוד לצידה כנגד התופעות המסוכנות הללו שמלבות טרור ורצח, ולא יאפשרו לעולם להגיע לפתרון הסכסוך. יש בכוחכם כדי להשפיע ולמנוע מהדור הצעיר הסתה בבתי הספר בכסף שאתם מממנים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הכנסת התייחס לאירועים האנטישמים באירופה בשנה האחרונה ואמר כי האנטישמיות פושטת ולובשת צורות אחרות: "המגיפה עתיקת היומין הזו, לא נעלמה מן העולם. היא מתפשטת וחושפת את פניה המכוערות פעם אחר פעם ויש להמשיך להילחם בה ובסכנות שהיא מציבה. שמחתי לשמוע בנאום שנשאת לאחר בחירתך, כי את מתחייבת למאבק בנגע האנטישמיות. יש לכך חשיבות רבה."

"כמו כן, חשוב להבין כי הנגע הזה משתנה, פושט ולובש צורות אחרות. בשנים האחרונות האנטישמיות מתחפשת לביקורת כביכול על פעולותיה של מדינת ישראל. ברצוני להבהיר: לגיטימי לבקר את מדינת ישראל וממשלתה, אך כאשר דורשים ממדינתו של העם יהודי וממנה בלבד, סטנדרט אחר ביכולתה להגן על עצמה מפני התקפות טרור, זוהי אנטישמיות. כאשר ארגוני BDS שוללים את זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית ומערערים על עצם זכותו של העם היהודי למדינה משלו, זוהי אנטישמיות. ואנו מצפים מידידינו לומר זאת בפה מלא ולהיאבק בכך." הוסיף.

יו"ר הכנסת לוי הזכיר את היום האיראני ואמר: "אנו גם מצפים מידידנו, לעמוד מול הטרור המדינתי שמפעילה איראן באמצעות הזרועות שהיא שולחת לכל המזרח התיכון. זרועות טרור שמטרתן לערער את המשטרים באזור. וכשמדינת טרור הנשלטת על ידי משטר פונדמנטליסטי מאיימת בהשמדת מדינה אחרת, מדינת ישראל, אנו מצפים מידידינו לעמוד מולה בכל כוחם ולא לאפשר לה להיות מדינת סף גרעינית היכולה בתוך זמן קצר לייצר נשק גרעיני ולממש את איומיה. איראן היא סכנה ליציבות האזור ושלום העולם וכך יש להתייחס אליה."

בהתייחסו לפלישתה של רוסיה לאוקראינה אמר יו"ר הכנסת: "בהזדמנות הזו בימים בהם משתוללת מלחמה באירופה, ימים בהם העם האוקראיני עובר תופת איומה וסבל קשה, ימים בהם אנשים חפים מפשע נהרגים על לא עוול בכפם, אני רוצה ביחד איתך להתפלל ולקוות שהמלחמה הקשה הזו תסתיים במהרה".

יו"ר הכנסת מיקי לוי. צילום: אתר הכנסת
Back to top button