חדשות הארץמבזקים

אוניברסיטת בן גוריון מגיבה להנפת דגלי אש"ף: "קיבלנו אישור משפטי"

באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הגיבו היום (שני) לסערה סביב הנפת דגלי הרש"פ בשטח האוניברסיטה על ידי סטודנטים ערבים.

באוניברסיטה הגנו על ההחלטה: "למה הרשנו להניף את דגל פלסטין בקמפוס? פעם ראשונה שסטודנטים בקמפוס ביקשו לקיים הפגנה ולהניף את דגל פלסטין. בדקנו וחוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הממשלה שקיבלנו היא שמותר למפגינים להניף את הדגלים. היועמ"ש נשען על כך שמדובר בדגל של הרשות הפלסטינית, איתה יש לממשלת ישראל הסכמים. מובן לנו שהמחזה לא היה פשוט וכאב לרוב חברי קהילת האוניברסיטה. אנחנו גאים בסטודנטים שלנו, משני קצוות המתרס, שהשכילו להביע את דעתם ולמחות באופן דמוקרטי, כזה שלא התדרדר לגילויי אלימות בהם חזינו במקומות אחרים. זו החוזקה שלנו."

עוד נמסר: "אנחנו מסכמים יום שבו דגל ישראל התנפנף בגאון בקמפוס, יום שבו שרו בשירה אדירה את ההמנון שלנו, לצד דגלים ושירים אחרים. אירועי היום מראים שיש מקום לגיוון הדעות באוניברסיטה שהיא ציבורית במדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו גאים לצעוד בדרכו של דוד בן-גוריון, וגאים להוות מוסד מוביל להשכלה גבוה, שלצד הידע והעשייה האקדמית, גם בעל תפקיד חינוכי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פיני בדש, ראש מועצת עומר קרא לפרופ' דניאל חימוביץ', נשיא אוניברסיטת בן גוריון, להתפטר מתפקידו: "נדהמתי היום לגלות שבחסות האוניברסיטה בה אתה מכהן כנשיא, מונפים דגלי אויב ומושמעים שירי הלל ל'שהידים'. אני קורא לך לשלול את המלגות ולהשהות מיידית מהאוניברסיטה את כל הפרובוקטורים הקוראים להשמדת ישראל והמניפים את דגל ארגון הקורא להשמדת ישראל. אני רואה בך כאחראי לנעשה בכל מתחם האוניברסיטה. אם אין באפשרותך לנהל ולשמור על השתיקה המביכה של האקדמיה – אני קורא לך להתפטר".

שר התקשורת יועז הנדל הגיב להנפת הדגלים: "באוניברסיטאות בישראל יונפו דגלי ישראל. אין שום סיבה לגלות סובלנות אקדמית לדגלי אש"ף וקריאות לאומניות".

צילום: עמנואל פביאן

תגובה אחת

  1. החלטה מפגרת לאפשר את ההפגנה הזו. אולי בתל אביב זה יעבור אך לא כאן. מעניין חשב נשיא האוניברסיטה כשאישר? שאנחנו בארהב? בשוודיה? מאיפה הוא? מי הוא?

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח