מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "אם הליכוד יצביע נגד "מימדים ללימודים" זה אות קין מבחינתם"

שר האוצר ויו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו.

ליברמן התייחס למחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה בנוגע לחוק "מימדים ללימודים": ״אני רוצה לדבר על הצביעות בפוליטיקה והתקשרות הישראלית. קודם כל חוק ׳ממדים ללימודים׳, אני זוכר שב-15 בדצמבר 2008, הייתה מסיבת עיתונאים של מטה הצעירים של הליכוד שבראשו עמד גלעד ארדן ומכנס מסיבת עיתונאים בהשתתפות צעירי הליכוד, יריב לוין, אופיר אקוניס, קרן ברק ועוד. הם הודיעו שאחרי הבחירות הליכוד יעביר החלטה על שנת לימודים חינם ללוחמים משוחררים, לא 100 אחוז ולא שני שליש – שנה ראשונה לימודים חינם במוסדות האקדמיים לחיילים משוחררים."

ליברמן הוסיף: "אחרי הבחירות, אתם יכולים לנחש מה קרה, הליכוד העביר את החוק למלגות לאברכים וכדי להוסיף חטא על פשע, הם החליטו לגבות מס על מלגות שמקבלים סטונדטים. יתרה מזאת, מיד לאחר מסיבת העיתונאים, נתניהו חזר על זה שברגע שהליכוד יהיו בשלטון אז דבר ראשון יתנו בלי שטיקים ובלי טריקים לחיילים משוחררים שנת לימודים ראשונה חינם. והתוצאה היא מה שאנחנו רואים היום כשהקואליציה מעלה את החוק הזה. החוק הזה לא במקרה נולד ב-3 בנובמבר 2016, אז יזמתי כשר הביטחון והשקנו יחד עם גדי אייזנקוט שהיה רמטכ״ל, ואודי אדם, שהיה מנכ״ל משרד הביטחון ובהתחלה הפרויקט התבסס על תרומות של חברינו בארה״ב שתמכו בצה״ל ובגלל הקורונה והמשבר הכלכלי כל התרומות התאדו, ולכן לאחר מכן אמרתי שצריך לחוקק את התכנית בחקיקה ראשית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן פירט: "היוזמה לא הגיעה, נטולת הקשר, הרי אחד הדברים שעשינו בממשלה הזאת היה שהוספנו 50 אחוז לכל חיילי צה״ל. בנוסף, אותו פרויקט שנולד כשהייתי שר הביטחון, ׳מיגון הצפון׳ ועם פרישתי מהתפקיד נתניהו מיהר להקפיא את התוכנית וגם לזה מצאנו כסף והעברנו 5 מיליארד שקל למיגון הצפון. אני פונה לאותם אנשים מהליכוד שכבר התחייבו ודיברו על זה ב-2008, אתם ח"כים היום, המינימום שאני מצפה זה שתבואו ותצביעו, הרי ברור שכל הדרישות של הליכוד זה תירוצים. נתניהו התחייב לראשי ש״ס ויהדות התורה שהם יצביעו נגד. ולכן אנחנו נמצאים במצב הזה, כל הסיפורים על פשרות זה הכל תירוצים. תמיד הסדר העדיפויות של נתניהו זה ש״ס ויהדות התורה והלוחמים יחכו. אנחנו נעשה הכל כדי שהחוק יעבור ומבחינת הליכוד זה אות קין אם הם יצביעו נגד החוק הכי צודק ומתבקש."

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו
Back to top button