מבזקיםמשפטי/פלילי

קיבלו פיצויים של מאות אלפי שקלים כנגד כל הסיכויים

בית המשפט השלום ברמלה אישר לאחרונה הסדר פשרה של מאות אלפי שקלים בתביעה נזיקית לטובת יורשי המנוח – רוכב אופניים חשמליים שנפגע בנסיבות של ספק תאונת דרכים – מבלי שהיה מגע פיזי בין רוכב האופניים לרכב.

האירוע התרחש ב-2014, כשתושב אשקלון בן 52 רכב על אופניים חשמליים בכביש ובהגיעו לצומת הבחין לפתע ברכב המגיע ממול מכיוון הנגדי. ככל הנראה מתוך בהלה מהרכב המתקרב רוכב האופניים בלם בלימת חירום, איבד שליטה על האופניים ונפל על הכביש. בעת הנפילה נגרמה לו חבלת ראש קשה. כעבור מספר דקות רוכב האופניים איבד הכרה והובהל לקבלת טיפול רפואי בביה"ח ברזילי, שם הורדם, הונשם ולא שב להכרתו עד שנפטר כעבור כ-9 חודשים.

באמצעות עו"ד מריצה דוידוף-יעקובי יורשי רוכב האופניים (שני ילדיו הבגירים) איתרו את הרכב שהיה בזירת האירוע והגישו תביעה נגד הנהג ומבטחת הרכב בטענה כי נסיבות פגיעתו של המנוח מהוות תאונת דרכים במובן חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עו"ד מריצה דוידוף-יעקובי. צילום: אושר גולן

עו״ד דוידוף-יעקובי טענה כי למרות שלא היה מגע פיזי בין המנוח-רוכב האופניים לבין הרכב, בנסיבות המקרה התקיים קשר סיבתי עובדתי ומשפטי בין השימוש ברכב לנפילתו של המנוח מהאופניים והנזק שנגרם לו.

חברת ביטוח שביטחה את הרכב טענה מנגד להיעדר אחריות ועתרה לדחות את התביעה, כיוון שלטענתה, האירוע אינו מהווה "תאונת דרכים" והמנוח לא היה בבחינת "נפגע" תאונת דרכים כהגדרת מונחים אלה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

ארכיון. צילום: אייל עטיה תיעוד מבצעי מד"א

לחלופין טענה חברת הביטוח כי נזקי המנוח כנטען בכתב התביעה לא נגרמו כתוצאה מאירוע התאונה, כי המנוח סבל ממחלות קשות עוד לפני התאונה, והיא עתרה למנות מומחים רפואיים בשטחי רפואה שונים כדי להעריך את נכויותיו, מגבלותיו וקיצור תוחלת חיים שנגרם למנוח עקב מחלות הרקע שלו וללא קשר לתאונה.

עוד נטען כי תביעת היורשים הינה מוגזמת ומופרזת, ומאחר שהמנוח היה אדם חולה ונכה שהתקיים מקצבת נכות והכנסות זעומות, לגישת חברת הביטוח גם אם יוכח כי מדובר בתאונת דרכים, הרי שהפיצוי שיש לפסוק ליורשים הינו מינימלי .

במהלך ניהול ההליך, לאחר שהציגה עו״ד דוידוף-יעקובי חומר ראיות שכלל עדויות שנגבו מעדים בזירת האירוע, לרבות עדותו של העד שהספיק להחליף כמה מילים עם המנוח לפני שזה איבד את הכרתו, דו"ח פעולה של השוטר שהגיע ראשון לזירת האירוע ודו"ח של בוחן תנועה, הגיעו הצדדים להסדר פשרה לפיו חברת הביטוח תשלם לתובעים-יורשי המנוח פיצויים של מאות אלפי שקלים, וזאת מבלי להודות בחבות ו/או בקשר סיבתי בין מות המנוח לבין השימוש ברכב.

בחודש מאי 2022 השופט דב גוטליב מבית המשפט השלום ברמלה אישר את ההסדר ונתן לו תוקף של פסק דין.

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button