מבזקיםמשפטי/פלילי

3 וחצי שנות מאסר לנאשם שירה באוויר בלב שכונת מגורים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) עונש של 3.5 שנות מאסר על הנאשם שירה מאקדח באוויר בלב שכונת מגורים ליד ביתו ברהט.

בגזר הדין צוין, כי "התופעה של החזקת נשק שלא כדין נפוצה מאוד והיא הגיעה לממדים בלתי נסבלים, במיוחד בחברה הערבית… בעבר, באירועי האלימות בחברה הבדואית השתמשו במקלות ובאבנים ובמקרים החמורים נעשה שימוש בסכינים ושבריות. ובשנים האחרונות, למרבה הצער, ניתן לראות שבסכסוכים פעוטים- לעתים על רקע ריב שגרתי בין ילדים- רובים נשלפים וירי בשכונות מגורים הפך לשגרה ממש. השלכות המצב על שלום הציבור וביטחונו ועל תחושת הביטחון האישי במרחב הציבורי, ניכרות ובולטות. והציבור משווע לשינוי. והעיניים נשואות למערכת אכיפת החוק."

הנאשם נידאל אבו מדיעם יצא בשעת לילה מאוחרת מבניין מגוריו ברהט עם אקדח חצי אוטומטי 9 מ"מ וירה באוויר מספר יריות. שכנתו של הנאשם שמעה את קולות הירי, פתחה את דלת ביתה, ואז הנאשם ניגש אליה, דחף בכוח את הדלת וזרק את האקדח לתוך סלון ביתה. הנאשם הודה והורשע בביצוע עבירות של נשיאת נשק ותחמושת וירי מנשק חם באזור מגורים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת הפרקליטות, שיוצגה על ידי עו"ד חיים שוייצר מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), לפיה עבירות נשק הפכו למכת מדינה ויש צורך בענישה מחמירה ומרתיעה, והשית על הנאשם עונש של 42 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס.

בית המשפט המחוזי (כב' השו' א' ביתן) ציין בגזר הדין, כי "… למרבה המזל, מעשי הנאשם לא גרמו לפגיעה פיזית, אולם עצם השגת הנשק הבלתי חוקי ונשיאתו, טומנת בחובה סכנות רבות וחמורות. וודאי שירי בלב שכונת מגורים, בטבורה של עיר, גם אם הוא "באוויר", הינו מעשה חמור ומסוכן מאוד היכול להסתיים באסון… נוכח נפוצות עבירות הנשק ופסיקה עקבית של בית המשפט העליון בנוגע למטרת ההרתעה הכללית בענישת עבירות נשק, אני מוצא כי יש צורך בהרתעת הרבים מפני ביצוע עבירות נשק ושיש סיכוי ממשי שהחמרה בעונשו של הנאשם תביא להרתעת הרבים".

אילוסטרציה. צילום: pixabay
Back to top button