מבזקיםמשפטי/פלילי

החלטה דרמטית של בית המשפט: יהודים יוכלו לקרוא "שמע ישראל" בהר הבית

בית משפט השלום בירושלים קיבל היום (ראשון) את בקשת הערר שהגיש ארגון 'חוננו' וביטל את המגבלות על נערים שהשתחוו וקראו 'שמע ישראל' בהר הבית. בנוסף, קבע שלא עברו כל עבירה.

זוהי החלטה דרמטית של בית המשפט בסוגיית זכויות הדת של יהודים בהר הבית. שופט בית המשפט השלום בירושלים, ציון סהראי, הורה על ביטול ההרחקות והתנאים המגבילים שניתנו למספר נערים יהודים לאחר שהשתחוו וקראו 'שמע ישראל' בשטח הר הבית. בהחלטתו ציין השופט "לטעמי, לא ניתן לומר שהשתחוות ואמירת קריאת שמע- בנסיבות התיק שבפני – מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום, כפי שמחייב החוק. קשה להלום מצב ובו קריאת "שמע ישראל" בהר הבית תהווה עבירה פלילית של מעשה העלול להביא להפרת השלום", ציין השופט בהחלטה. ההחלטה התקבלה במסגרת ערר אותו הגיש עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו, כנגד תאי השחרור שהטילה המשטרה על הנערים.

בהחלטה הדרמטית, ציטט השופט את מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, שאמר לאחד מכלי התקשורת כי הר הבית פתוח וכי משטרת ישראל מאפשרת לכל מי שהגיע להתפלל בהר לקיים את פולחן הדת "בנסיבות אלה, הצהרה פומבית של מפכ"ל המשטרה, ממנה עולה בבירור ובפירוש כי כל תושבי המדינה (והשטחים) רשאים לעלות להר הבית ולקיים את פולחן דתם, כשמה כן היא קוראת לכל מי שחפץ בכך לעשות כן. התנהגות העוררים נעשית בהתאם לקריאתו הפומבית של מפכ"ל המשטרה ובהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים, ולא ניתן להחשידם בביצוע עבירה פלילית בשל כך", קבע השופט סהראי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נתי רום שהגיש את הערר מטעם ארגון חוננו, בירך על החלטת בית המשפט: "אנחנו שמחים מאוד על החלטת בית המשפט. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תתחיל לאכוף ולעצור מתפרעים ואנשים שעוברים על פשעים בירושלים, ולהגן על תושבי העיר, ותפסיק להתעסק בבעיות איזוטריות תוך כדי הפרה בוטה של חופש הדת של היהודים בהר הבית."

עו"ד נתי רום. צילום: אישי חזני, סטודיו מירקם

"משטרת ישראל יודעת כי לא מדובר בעבירה פלילית ולכן היא מנסה לטפול על עולי הר הבית כל מיני עבירות שונות ומשונות. אנחנו שמחים על החלטת בית המשפט הברורה. והגיע הזמן שמשטרת ישראל תתעשת ותפסיק להיטפל באופן גזעני לעולים היהודים בהר הבית", הוסיף עו"ד רום.

צילום: חדשות מבזק לייב
Back to top button