מבזקיםפוליטי / מדיני

החזרה של רינאוי זועבי לקואליציה וההתכתשות בין בנט לנתניהו – מה יהיה מחר?

מחר (שני) לקראת ההצבעה על הצעת החוק "ממדים ללימודים" העבירו ביניהם מסרים ישירים ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

הראשון להגיב היה בנימין נתניהו לאחר הודעתם המשותפת של שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד וח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ שהודיעה על חזרתה לקואליציה.

ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי אמרה בהצהרה לצידו של לפיד: "אני באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות ועכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה אני הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד. אני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת. לכן מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ יאיר לפיד אמר: "אני מקבל את ח"כ רינאוי זועבי בחזרה לקואליציה, ניהלנו שיח פתוח, גלוי, שקול על הצרכים האמיתיים של החברה הערבית גם איתה וגם עם ראשי הרשויות שאני מודה להם שבאו והתגייסו. שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה."

צילום: עוז אביטל

כאמור, נתניהו הגיב לחזרתה של רינאוי זועבי ואמר: "זה לא מפתיע אותי, כי בנט ולפיד מוכנים לעשות הכל כדי לשרוד בשלטון. ולצורך זה הם משלמים סכומי עתק, מהכסף שלכם משלמי המיסים, לשונאי ישראל ותומכי הטרור כי הממשלה שלהם תלויה בהם."

"הם כבר שילמו 50 מיליארד שקל לעבאס" הוסיף נתניהו, "שילמו בשבוע שעבר 200 מיליון ש"ח לטיבי לאיזה כביש שהוא דרש, והיום הם שילמו מאות מיליונים לזועבי. לזה יש להם כסף. למה אין להם כסף? להצעה שלנו להשלים את המלגות ללוחמים ל-100%, בסך הכל תוספת של 50 מיליון שקל. זה הבית של בנט ברעננה, זה הסכום, כלום. לזה אין להם כסף, פתאום לזה הם צריכים את הליכוד. אז שיפסיקו לבלבל את המוח הצבועים האלה. שיכניסו את היד לכיס של זועבי, לכיס של טיבי ולכיס של עבאס, ויתנו 100% ללוחמים שלנו כי מגיע להם 100%. ואם הם לא יעשו את זה, הממשלה שלנו שנקים בקרוב בעזרת השם, הדבר הראשון שהיא תעשה היא תיתן 100% ללוחמים שלנו."

בימינה הגיבו לסרטון של נתניהו ואמרו: "הסיבה שביבי צווח בהיסטריה בסרטון היא כדי לחפות על שקריו. גובה הצעקות כעומק השקרים. הוא יודע את האמת: לא הובטחו שום כספים חדשים לח״כ רינאוי- זועבי. מה שנדון עימה, הוא פתיחת חסמים על תקציבים קיימים מתוך תוכנית החומש שאושרה מזמן בממשלה במסגרת התקציב הקיים, בתחומי החינוך, התשתיות, התעסוקה ועוד. כך היה בממשלה הקודמת וכך בממשלה הנוכחית וכך ראוי. הברית האמיתית היא של בן גביר, ביבי וטיבי שממשיכים לשתף פעולה להפלת חוק ממדים ללימודים."

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "מר נתניהו לצערי משקר כאן וצועק את זה בקצת היסטריה. האמת היא פשוטה. לחברת הכנסת רינאוי זועבי לא הובטחו כספים חדשים. מה כן? יש תוכנית חומש לכל ממשלה – תוכנית של חמש שנים לחברה הערבית. לחינוך, לכבישים, לתעסוקה וחלק מהתקציבים נתקעים בסבך הבירוקרטי. מה שהובטח לה זה לעזור לפתוח את הכספים האלה לאותם כבישים, חינוך ותעסוקה וטוב שכך כי יש לנו אינטרס לזה. השאלה היא הפוכה למר נתניהו: האם מחר, אתה באמת תוביל את הליכוד להצביע נגד מלגות ללוחמים? נתראה מחר".

נתניהו הגיב לבנט ואמר: " (צוחק) בנט, בנט ששיקר לכל אזרחי ישראל. בנט שהפר את כל ההבטחות שלו תראו איך הוא משקר עכשיו. הוא אומר "לא נתנו לזועבי כספים חדשים", לא. הם נתנו לזועבי מאות מיליונים כספים ישנים, כספים שלכם. "לא נתנו לטיבי כספים חדשים. נתנו לו כספים ישנים מאות מיליונים." למנסור עבאס, 50 מיליארד ש"ח כספים ישנים. אז יואילו מחר לתת 100% ללוחמים שלנו שנותנים לנו 100%, זה בסך הכל תוספת של 50 מיליון ש"ח, זה כלום. מה שאתה בנט לקחת לבית שלך. אנחנו נביא את זה מחר לתת 100% ללוחמים. נראה איך אתם תצביעו".

שר התקשורת יועז הנדל העביר היום מכתב ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ובו ביקש את התגייסות האופוזיציה להעברת חוק "ממדים ללימודים".

"מחר תעמוד לכנסת הזכות והחובה להמשיך את מימון הלימודים לחיילים משוחררים. מדינת ישראל ניצבת מול בעיה אסטרטגית. רק 50% מהישראלים מתגייסים ורק 43% מסיימים שירות צבאי מלא. בשנים האחרונות, אנחנו רואים ירידה משמעותית במוטיבציה של חיילים לשירות קרבי משמעותי. אנחנו חסרים בחיילים קרביים וצריכים לעודד שירות של אוכלוסיות מיעוטים" כתב הנדל.

בסיום כתב: "אני יודע שאכפת לך מחיילי צה"ל ואני שומע מחברי מפלגתך את חוסר הנוחות מההחלטה שלא להצביע בעד המתווה. מכיוון שנפילת החוק איננה מעלה או מורידה בהישרדות הממשלה, הצעתי לך היא לעצור לרגע ולמצוא ביחד מוצא של כבוד. חברי הליכוד יעזבו את האולם ברגע ההצבעה ואני מתחייב לעבוד ביחד אתכם על הטבות נוספות שיעברו בחקיקה מיד לאחר ההצבעה. אנחנו מסוגלים לכמה שעות להתגבר על הפוליטיקה ולעשות למען החיילים. ביחד."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח