מבזקיםמשפטי/פלילי

4.5 שנות מאסר ומתן פיצויים נגזרו על עו"ד שגנבה מאות אלפי ש"ח מלקוחותיה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 4.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצויים בגובה 622,000 ש"ח על אבלינה הדסה פלד, שהורשעה על פי הודאתה בגניבה של כ 1.2 מיליון ש"ח מכספי פיצויים שהועברו ללקוחותיה.

מכתב האישום המתוקן, מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), עולה כי הנאשמת, ששימשה כעו"ד וניהלה משרד בתחום הנזיקין, גנבה בחמש הזדמנויות שונות, 1,220,000 מיליון ש"ח מתוך כספי פיצויים שהגיעו ללקוחותיה מחברות הביטוח ועשתה בהם שימוש אישי. כך לדוגמא, באחד מהמקרים חתמה הנאשמת בשם אחד מלקוחותיה על הסדר פשרה בסך של כ 360,000 ש"ח, הנאשמת כלל לא ידעה את לקוחה על הסדר הפשרה וגנבה את מלוא סכום ההסדר. רק מספר שנים לאחר עת פנה הלקוח לבית המשפט התברר לו כי הנאשמת הגיעה להסדר פשרה בעניינו. במקרה אחר טענה הנאשמת בפני הלקוחה כי את כספי הפיצויים, אשר נפסקו לטובת בנה הקטין, ניתן יהיה להעביר עת יגיע הקטין לגיל 18. כאשר פנתה הלקוחה לקבל את הכספים התברר כי לאורך השנים הנאשמת גנבה כ 780,000 מתוך כספי הפיצויים.

במסגרת גזר הדין נקבע כי: "במקרה דנן לא מדובר ב"עוקץ" חברות עצירות ממון או בגניבת סכומי כסף זניחים מאנשים אמידים, אלא בגזילת כספי פיצויים שנועדו לאפשר לקורבנות העבירה לממון טיפולים רפואיים ורגשיים על מנת להיטיב את מצבם בעקבות האירוע הקשה אותו חוו על בשרם או באמצעות פגיעה בבני משפחתם (…) גניבה מהסוג האמור, שהיא בבחינת "כבשת הרש" פוגעת פגיעה קשה יותר בערכים המוגנים, ובעלת משמעות לא מבוטלת בקביעת מתחם העונש ההולם…"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט גזר על אבילנה הדסה פלד, 54 חודשי מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 622,000 ש"ח לנפגעי העבירה. את המשפט ניהלה עו"ד ירדן זאבי, מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי).

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button