מבזקיםפוליטי / מדיני

בנט: קורא לח"כים מהליכוד – אל תרימו את ידכם נגד החוק של לוחמי צה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לפני זמן קצר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "הממשלה עושה היום צעד היסטורי נוסף בשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. אנחנו נאשר היום את החוק הממשלתי בהובלת חבריי, שר החוץ יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן, שיגדיר לראשונה באופן רשמי זכויות ושירותים לאנשים עם מוגבלות בחוק. אנחנו מקצים כ-2 מיליארד ש"ח למעבר לחיים בקהילה ולשורה של שירותים חדשים – בהם סיוע של עובדים סוציאליים, הדרכה לניהול משק בית, שירותי תמלול ותרגום לשפת סימנים והרשימה עוד ארוכה. החוק הזה יעניק הזדמנויות וזכויות לאנשים עם מוגבלות וישנה את חייהם ואת חיי המשפחות שלהם באופן דרמטי."

בנט הוסיף: "הממשלה שלנו עשתה המון למען אנשים עם מוגבלות בישראל, כי זה הדבר הנכון וכולנו גאים בזה. רק בשבוע שעבר אישרנו תיקון חשוב ומשנה חיים להרבה מאוד אנשים, שאיפשר 100 אוטובוסים נגישים בין-עירוניים חדשים עבור אנשים עם מוגבלות כדי שיוכלו להגיע לעבודה, למשפחה וללימודים. עד היום זה לא היה אפשרי. ‏שרת התחבורה, מרב מיכאלי, וחברת הכנסת שירלי פינטו, פעלו רבות למען התיקון הזה, שפשוט נותן הזדמנויות שלא היו עד היום לציבור החשוב הזה. אלו דוגמאות קטנות מיני רבות מהפעולות שהממשלה הזו עושה למען הציבור. אני מברך את חבריי השרים על העשייה החשובה. זהו לא החוק היחיד שמונח לפתחנו. "

בנט התייחס להתנגדות הליכוד לתוכנית 'מימדים ללימודים': "מחר נביא את חוק "ממדים ללימודים" להצבעה בכנסת בקריאה שניה ושלישית. 16,500 לוחמים משוחררים ממתינים כרגע למילגת לימודים. אם חברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד – החוק ייפול והלוחמים לא יקבלו את המילגות. רבים מהלוחמים לא יוכלו להרשות לעצמם לגשת ללימודים בכלל, ואחרים, שהתחילו לימודים בהסתמך על הכסף הזה – פשוט ייתקעו ללא מענה. אבל אם חברי הכנסת של הליכוד והאופוזיציה יסכימו להימנע או להיעדר, רק לא להצביע נגד, החוק יעבור, והלוחמים יקבלו את מה שמגיע להם. אני רוצה להבהיר – להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה, רק פגיעה בלוחמים. אני קורא לח"כים מהליכוד ומהאופוזיציה: אל תרימו ידיכם נגד החוק של לוחמי צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנט התייחס למשברים הקואליציונים: למרות הטלטלות שהקואליציה עוברת, והיא עוברת, הממשלה שלנו לקחה מדינה מאבטלה המונית וגירעון שיא, מהומות ברחובות ישראל ואלפי רקטות מעזה על ישראל, והעבירה את המדינה לצמיחה חזקה וטיפול נחוש בביטחון – מבפנים ומבחוץ. אני חושב שאם חברי כנסת משמאל מרגישים שהממשלה ימנית מדי, וחברי כנסת מימין מרגישים שהממשלה שמאלנית מדי – סימן כנראה שהממשלה במקום טוב באמצע, ממשלה ביצועית טובה שמניחה בצד מחלוקות אידאולוגיות ופשוט דואגת לאזרחים. זו המשמעות של פשרה. זו ממשלה טובה לישראל ואנחנו לא מוותרים. כדי להתגבר על המהמורות עלינו לשים את טובת המדינה מעל אינטרס המגזרי הצר, כולנו צריכים להבין שאף אחד לא יהיה 100% מרוצה. זאת עבודה קבוצתית ולא אישית. אני בטוח שאם כולנו נמשיך לגלות רצון טוב – הממשלה תצלח את כל המשברים".

צילום: חיים צח/ לע"מ
Back to top button