בריאותמבזקים

צפירת הרגעה: "בשלב זה לא קיים חשש למגיפה בסדר גודל של הקורונה"

הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) במשרד הבריאות יתכנס היום (שבת) בעקבות הודעת בית החולים איכילוב אמש על חשד למקרה ראשון של אבעבועות הקוף בישראל.

ד״ר ארנון שחר, ראש אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי שירותי בריאות, חבר הצט״מ התייחס למקרה ואמר: "אנחנו יודעים על חשד למקרה אחד של אבעבועות הקופים בישראל, כאשר בעולם כבר יש כמה וכמה מקרים שהתגלו בעיקר במדינות אירופה. בשלב זה לא קיים חשש למגיפה בסדר גודל של הקורונה, אך עלינו לפעול באופן ממוקד וזהיר."

ד"ר ארנון הדגיש כי "לעומת הקורונה, את המחלה הזאת אנחנו מכירים ויודעים כיצד להתמודד איתה, בדומה למחלות ויראליות אחרות. צפוי שמקרים כאלו ודומים יקבלו תשומת לב ציבורית לאור השנתיים האחרונות – אך מקרים כאלו היו גם לפני ויהיו גם בעתיד, זהו חלק מההתמודדות הקבועה של המדע ומערכות הבריאות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יחד עם זאת, ד"ר ארנון הבהיר כי "על אנשים ששבו מחו״ל ופיתחו מחלת חום ופריחה, להיבדק ע״י רופא. מבחינת הציבור הרחב אין בשלב זה צורך בשינוי הרגלים".

ד״ר ארנון שחר. צילום: מכבי שירותי בריאות

לדבריו של ד"ר ארנון מצטרף גם ד"ר מיקי גידון, מנהל מחלקת נוירוכירורגיה ילדים בסורוקה, שהגיע לאירוע שבתרבות ואמר בראיון עם רועי כ"ץ כי "אני חושב שאנחנו לא עומדים בפני פנדמיה חדשה. אבעבועות הקוף שייך למשפחת וירוסים שאנחנו מכירים היטב. זו מחלה שלרוב ב-90% היא מחלה קלה. אני חושב שנדע להתמודד עם זה מצוין, יש לנו רפואה מצוינת".

צילום: דוברות עיריית באר שבע
Back to top button