העולם הערבימבזקים

מחבל נורה למוות במהלך חילופי אש בג'נין עם כוחות צה"ל

אמג'ד אל-פאיד בן 17 נהרג הלילה (שבת) מירי צה"ל במהלך חילופי אש בג'נין. מוחמד עזיז טאליב בן 18 שנפצע אף הוא במהלך חילופי האש נפצע באורח קשה.

כוחות צה"ל נכנסו לפעילות במחנה הפליטים ג'נין בשעות הבוקר המוקדמות. הכוחות נתקלו בהתנגדות של חמושים והתפתחו במקום חילופי אש בין הצדדים. כאמור, אמג'ד אל-פאיד בן 17 שנפגע משני כדורים, בחזהו ובצווארו פונה במצב אנוש אל בית החולים אבו סינא, שם נקבע מותו. מוחמד עזיז טאליב בן 18 נפצע מירי בבטנו ופונה גם הוא לבית החולים במצב קשה.

על פי דיווחים בכלי התקשורת הערביים, אמג'ד אל-פאיד היה פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. בעקבות מותו הוחלט בעיר על שביתה כללית ולפני כשעה נערכה בעיר הלווייתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מצה"ל נמסר כי "במהלך פעילות יזומה סמוך לכפר דאן שבחטיבה המרחבית מנשה, נזרקו לעבר הלוחמים בקבוקי תבערה ומטען ונורתה אש מרכב חולף. הלוחמים ירו לעבר החשודים וזוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו."

כמו כן, כוחות צה"ל ושב"כ פעלו הלילה ועצרו שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. לוחמי צה"ל פעלו בכפר חיזמא ובמרחב הכפר קלנדיה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין ועצרו חמישה מבוקשים במעורבות בפעילות טרור
‏בנוסף, הלוחמים עצרו מבוקש נוסף בכפר אל פוואר שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

אמג'ד אל-פאיד שנורה למוות בחילופי אש בג'נין
אמג'ד אל-פאיד שנורה למוות בחילופי אש בג'נין
אמג'ד אל-פאיד שנורה למוות בחילופי אש בג'נין
מוחמד עזיז טאליב בן 18 שנפצע קשה בחילופי אש בג'נין
הלווייתו של אמג'ד אל-פאיד שנורה למוות בחילופי אש בג'נין
הלווייתו של אמג'ד אל-פאיד שנורה למוות בחילופי אש בג'נין
אמג'ד אל-פאיד שנורה למוות בחילופי אש בג'נין
שביתה כללית בג'נין בעקבות מותו של אמג'ד אל-פאיד
שביתה כללית בג'נין בעקבות מותו של אמג'ד אל-פאיד
שביתה כללית בג'נין בעקבות מותו של אמג'ד אל-פאיד

חטיבות אל-קודס, הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האסלאמי בג'נין פרסמו הצהרה לתקשורת לאחר מותו של אמג'ד אל-פאיד ובה אישרו את מותו והשתייכותו לארגון. "חטיבות אל -קודס -גדוד ג'נין מודיעים על מותו של הגיבור אמג'ד פאיד (בן 17) שלחם נגד הניסיון לחדור את מחנה הגיבורים שלנו עם שחר. כוחות הכיבוש המיוחדים, ניסו עם שחר להסתנן מרחוב בפאתי הצד המערבי של מחנה ג'נין ובזכות אללה יתברך והמשמר של המוג'אהדין, הכוחות המיוחדים נחשפו והתעמתו מול הגדודים שלנו עם כדורים חיים ומטעני נפץ וסיכלו את תוכניתם הזדונית".

עוד נכתב: "כשאנחנו מתאבלים על גיבורנו הקדוש אמג'ד פאיד אנחנו מדגישים את ניצחוננו בדרך הג'יהאד וההתנגדות וכי כל הניסיונות והטרור של הכיבוש הפלילי לא יערערו את שחרור אדמותינו הקדושים".

בהודעת הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בעזה נכתב כי "לוחם ההתנגדות, אמג'ד וליד אל-פאיד, נהרג עם שחר היום, שבת, במהלך עימותים חמושים שהתרחשו בין לוחמי ההתנגדות הפלסטינים לכוחות הכיבוש הציוניים שהסתערו על העיר ג'נין. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע ​​על מותו של אל-פאיד בן ה-17 זמן קצר לאחר שהועבר לבית החולים אבן סינא, כשהוא פצוע באורח אנוש כתוצאה מכוונת של כוחות הכיבוש ברחוב חיפה בג'נין. במשרד הוסיפו כי צעיר נוסף בן 18 נפצע אנושות בבטנו מפגיעת כדורי הכיבוש במהלך התקפתו בג'נין."

עוד נמסר בהודעה כי "מסע הלוויה של השהיד אל-פאיד יצא לדרך מבית החולים אבן סינא לעבר בית החולים הממשלתי. השהיד אל-פאיד הוא האחיין של שני הקדושים, אמג'ד ומוחמד אל-פאיד, גיבורי המארב שבו נהרגו 13 חיילי צבא הכיבוש בקרב על מחנה ג'נין באפריל 2002. לוחמי ההתנגדות התעמתו עם כוחות הכיבוש שהסתערו על רחוב חיפה בג'נין והמטירו עליו כדורים."

תמונתו של אמג'ד וליד אל-פאיד שפורסמה באתר הג'יהאד האסלאמי בעזה

דובר הממשלה הפלסטינית איברהים מלחם אמר כי "ראש הממשלה מוחמד אשתייה מזהיר מפני ההשלכות החמורות של הפשעים החוזרים ונשנים של הכיבוש נגד עמנו במחנה ג' נין, האחרון שבהם היה הריגתו של הילד אמג'ד אל-פאייד, וקורא לקהילה הבינלאומית לגנות אותו ולהעמיד את העבריינים לדין".

בארגון הטרור חמאס בעזה הגיבו גם בהצהרה לתקשורת על מותו של אמג'ד פאיד ובה נכתב: "הכיבוש ביצע ירי מכוון נגד הצעיר אמג'ד פאיד (בן 17) בכדורים חיים עם שחר היום בג'נין, והותיר אותו לדמם עד שעלה כשאהיד. הם ירו ישירות לעבר אנשים וכלי הרכב שלהם. זהו פשע מתועב וכן הסלמה החושפת את האכזריות של הכיבוש הזה שסובל מבלבול שחוו מנהיגיו וחייליו בשל מצב הלכידות וההתנגדות העממית בג'נין ובכל הגדה המערבית הכבושה".

עוד נכתב: "אנו מתאבלים על הנער, הקדוש המעונה אמג'ד פאיד, ומנחמים את משפחתו ואנשינו העומדים בגבורה. אנו מדגישים כי דם הקדושים הצדיקים הללו יהוו דלק לאינתיפאדה מחודשת ויגבירו את החישות של עמנו להסלים את ההתנגדות ולהתנגש עם הכיבוש בכל האמצעים עד שיירתע ויסור מארצנו".

Back to top button