מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: ריסס גז מדמיע לעבר שוטרים, התפרץ לאמבולנס שהיה במקום וברח עמו

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד חוסאם אלדין ראזם (40), תושב ירושלים, שנמלט באמצעות אמבולנס תוך כדי ניסיון מעצר.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מנאל אבו עאמר, לפני כשבוע התקיימה הפגנה בשכונת בית חנינא, בעקבות מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה תושבת השכונה. בשלב מסוים, החלו עשרות מפגינים לחסום את הציר לתנועת רכבים, תוך קריאות והנפת דגלי הרשות הפלסטינית. במהלך ההתפרעות ביצע אחד השוטרים מעצר של חשוד שהתפרע והתנגד למעצר, במהלך המעצר ריסס הנאשם את פניו של השוטר בגז מדמיע ולאחר מכן ברח מהמקום. שוטרים שהיו במקום ניסו לעצור את הנאשם בזמן שעלה לאמבולנס של הסהר האדום שהיה בדרכו לפנות מטופלת, מנע מנהג האמבולנס לסגור את דלת הנהג, עלה אל מושבו של נהג האמבולנס והתנגד למעצר. בשלב מסוים ריסס הנאשם גז מדמיע אל עבר השוטרים, בזמן שבתוך האמבולנס שהו נהג האמבולנס, החובש והמטופלת שנפגעו גם הם מהגז המדמיע.

במקביל, אחרים שהיו במקום טרקו את דלת האמבולנס על גבו של אחד השוטרים והתיזו על השוטרים מים. בשלב מסוים, השתלט הנאשם על מושב הנהג, והחל בנסיעה פרועה ומהירה. לאחר זמן קצר בלם הנאשם את האמבולנס בפתאומיות וברח מהמקום בזמן שהאמבולנס במצב של התדרדרות. החובש בלם את האמבולנס באמצעות בלם הרגל, עד להגעת אזרח שעצר את האמבולנס. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נפגעו השוטרים, נהג האמבולנס, החובש והמטופלת, בין היתר, סבלו מצריבות בעיניהם ובחבלות בגופם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, תקיפת עובד ציבור, שימוש ברכב ללא רשות וסיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

ארכיון. צילום: מקורות פלסטינים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח