חדשות הארץמבזקים

ההילולה במירון הופסקה עקב קריסת המתווה: "חמישים שנה אף שוטר לא נכנס למתחם הציון"

בעקבות חבלה מכוונת בתשתיות הבטיחות במתחם ציון קבר הרשב"י, אשר נגרם על ידי גורמים קיצוניים ואי יכולת להמשיך ולעמוד בכללי הבטיחות שנקבעו, הוחלט לפני זמן קצר (חמישי) על עצירת התחבורה לציון הקבר וסיום ניהול ההילולה במתכונתה הנוכחית. זאת למעט השוהים בחניונים הקרובים (עין הוזים ואליפלט) אשר ימשיכו למירון.

האוטובוסים בחניונים המרוחקים לא ימשיכו להר. אוטובוסים שטרם יצאו לכיוון מירון, לא יצאו לדרכם. האפשרות לקיום אירוע הזיכרון לנספים באסון מירון תשפ״א, תיבחן בהתאם להמלצת גורמי המקצוע.

צוותי מד"א נפרסו על הר מירון כדי לאבטח את אלפי המתפללים
צילום: דוברות מד"א

ממארגני האירוע נמסר: "אנו מתנצלים בפני העולים הרבים על עוגמת הנפש שנגרמה בשל הקבוצה הקיצונית שבחרה להפר את הסדר הציבורי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן השר מתן כהנא אשר נמצא במירון הגיב לדברים: "היום בשעות הצהריים הגיעו קבוצות של קיצוניים קנאים-סיקריקים שבאו במטרה להרוס ולחבל בהילולה שעבדה עד אותן שעות בצורה טובה. לנוכח מצב של סיכון חיים קיבל מפקד המחוז הצפוני של המשטרה החלטות שנועדו להגן על חיי אדם. נכחתי איתו בחפ"ק באותן שעות ואני מגבה את ההחלטות שלו."

צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

"לאור העובדה שהקנאים חיבלו בתשתיות הבטיחות של המקום, החלטתי שלא ניתן להמשיך את ההילולה כמתוכנן. המשטרה פועלת בשעות אלה לסיים את ההילולה בבטחה." הוסיף.

חה"כ ישראל אייכלר הגיב גם הוא לדברים: "זו גזירה נוראה של משרד התחבורה לעצור את האוטובוסים ולהחזיר את האנשים הביתה. צריכים להיות ברורים: חובה לשמור על בטיחות, אבל את זה הם לא עשו. הביאו 8000 אנשים כדי למנוע מאנשים לעלות להר. זה כיבוש. הגיעה פה אישה במירון ובכתה שלקחו את בעלה ואת ילד החלאקה שלה. התחושה היא של שלטון זר שמתייחס אלינו ככובשים לנכבש. אין עוד ציבור בישראל שאפשר להחזיק אנשים שעות ארוכות בלי מים, רק את הציבור החרדי אפשר להחזיק כצאן דחוס באוטובוסים. אנשים מבוגרים חולי לב, נשים וילדים, כולם עמדו שעות ארוכות בשמש."

עוד אמר אייכלר: "חמישים שנה אף שוטר לא נכנס למתחם הציון. אבי ז"ל ניהל את הציון והקפיד שהשוטרים יהיו רק בדרכים. נכון, היום יש יותר אנשים, ועדיין יכלו להציב סדרנים חרדיים שינווטו את התנועה בהר. לא יעזור להם. אנשים פה עושים חלאקה בשמחה גדולה למרות הכל. צריכים לצאת כבר עכשיו למאבק לקראת שנה הבאה – להשקיע לפחות מאה מיליון שקל כדי לפתח את התשתיות וליצור מעגלי תנועה רחבים."

צילום: אתר הכנסת
Back to top button