מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ עבאס על שומר החומות: "היינו על סף מלחמת אזרחים, הניצנים היו בכיוון הזה"

המכללה האקדמית בית ברל קיימה היום (חמישי) כנס ראשון מסוגו העוסק בחוסן ומצב המוכנות לחירום בחברה הישראלית בכלל ובציבור הערבי בפרט. הכנס ביוזמת ד"ר אבי ביצור, ראש המגמה לביטחון והגנת העורף. באירוע השתתפו מיטב המוחות והמומחים בתחום החוסן והחירום, שרים ואנשי ציבור.

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, התייחס לסוגיית המוכנות במגזר הערבי: "שתי מטרות הצבתי לעצמי: לקחת אחריות, לעשות ולא לבקש מאחרים. הצטרפתי לקואליציה כדי לקחת חלק פעיל במאבק נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. המטרה השנייה היא להעיז ולהיות ביקורתיים גם כלפי עצמנו".

יו"ר רע"מ התייחס למבצע "שומר החומות" וחשף כי: "היינו על סף מלחמת אזרחים, הניצנים היו בכיוון הזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הרווחה מאיר כהן, שמשרדו פרש את חסותו על האירוע, הודיע כי יקים מרכזי חוסן ביישובים הערביים והוסיף: "שגרה ומשילות הם חוסן חברתי. המדינה לא הייתה נוכחת במגזר הערבי. קראו לנו ולא באנו. המדינה הסתירה את פניה. אמרו לחברה הערבית תתמודדו לבד עם הפשיעה שלכם".

פרופ' יולי תמיר, נשיאת המכללה האקדמית בית ברל אמרה: "חובת החוסן חוצה מגדרים ומגזרים בבית ברל אנו פועלים יחד יהודים וערבים במטרה לפתח חוסן אישי ולחזק את היכולת האנושית ולאזן את הפחד עם תקווה".

ראש רח"ל, רשות החירום הלאומית, תא"ל במיל. יורם לרדו: "המלחמה הבאה תהיה רב זירתית והעורף יקבל מאמץ מרוכז מצד האויב כדי לצרוב תחושת ניצחון מבחינתו והפסד מבחינתנו".

ד"ר אבי ביצור, יוזם הכנס וראש המגמה לביטחון והגנת העורף במכללה האקדמית בית ברל, אמר: "לבן שלי שגר ביינוב יש ממ"ד, לשכן הצמוד שלו שגר בקלנסואה, חמש דקות נסיעה, אין ממ"ד. כשתהיה מלחמה, הטיל יבחין?פנדמיה יודעת להבחין בין חרדי לחילוני? היא לא. לכן אנחנו חייבים לעורר מודעות, לדבר ולא לפחד. אני אומר לא כדי להפחיד אלא כי יהיו אירועים ואסונות. אנחנו חייבים להיות מוכנים, אחרת התוצאה תהיה רעה מאוד".

צילום: עופר שמעוני
Back to top button