בריאותמבזקים

במחאה על תקיפת הצוות הרפואי בבי"ח הדסה: מחר תתקיים שביתת רופאים

ההסתדרות הרפואית הכריזה הבוקר (רביעי) תתקיים שביתה כללית בכל בתי החולים ובכל מרפאות הקהילה, למשך 24 שעות, החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 07:00 בבוקר למחרת, במחאה על האירוע האלים שאירע אמש בבית החולים הדסה הר הצופים.

השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים בישראל ואת מרפאות הקהילה. הרופאים והרופאות יעבדו במהלך יום השביתה במתכונת שבת בלבד.

השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ. מרפאות החוץ יושבתו. ובתי החולים, כאמור, יפעלו במתכונת שבת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חדרי מיון, חדרי לידה, טיפול נמרץ, וטיפולים אונקולוגיים, פגיות ושירותי דיאליזה דחופים יוחרגו ויפעלו כרגיל.

כל מרפאות הקהילה של קופות החולים יושבתו, ומרפאה ראשונית תורנית אחת תפעל בכל עיר גדולה. כמו כן ישבתו רופאי ביה"ס, רופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן כאלו הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים.

עוד נמסר כי, "מוקמת ועדת חריגים עליונה אשר תשמש ערכאת ערר על הוועדה המקומית וכגוף מייעץ במקרים בהם הוועדה המקומית לא תגיע להחלטה".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר הערב בפתח ישיבת מזכירות הארגון שהתכנסה: "הודענו זה מכבר שלא נקבל עוד אירועי אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו למגפה של ממש. אסור שחייהם של הרופאים והרופאות יהיו להפקר, והשביתה המתכוננת היא רק איתות אזהרה. ככל שממשלת ישראל לא תאמץ באופן מיידי את הצעדים הנדרשים להגברת הביטחון האישי של הצוותים הרפואיים, לא נהסס להחמיר את הצעדים".

בין הצעדים שהר"י דורשת: הצבת נקודות שיטור בכל חדר מיון, הגברת מערך האבטחה בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות ושינוי חקיקה – זאת על מנת שתקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים.

ארגון המתמחים של ההסתדרות הרפואית הביע שביעות רצון מההחלטה לפתוח בשביתה ביום חמישי הקרוב. בארגון המתמחים מבהירים כי אסור לעבור לסדר היום על רקע מקרי האלימות, שפעמים רבות מופנה כלפי מתמחות ומתמחים בזמן התורנות.

"אנו דורשים מהממשלה להביא להחמרת הענישה כנגד מי שתוקף איש צוות רפואי, ומשוכנעים שהציבור הישראלי יתמוך בכל צעד כזה שיביא למיגור התופעה המכוערת הזו", נמסר.

צילום: freepik
Back to top button