מבזקיםפוליטי / מדיני

בנט במליאה: "חילצנו את ישראל מהזנחה, אני מרגיש חובה לדווח לכם"

מליאת הכנסת קיימה היום (שני) דיון בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "העלייה במקרי הטרור החקלאי ברחבי ישראל ובמיוחד בצפון הארץ, וגביית דמי חסות מבעלי העסקים ברחבי ישראל".

ראש הממשלה נפתלי בנט נכח במהלך כל הדיון ולאחר מיכן עלה להגיב לחברי הכנסת: "בשנה הזו אנחנו חילצנו את ישראל מהזנחה עמוקה, תיקנו תקלות גדולות ואני מרגיש חובה לדווח לכם על הדברים העיקריים: לפני שנה אירע אסון כבד שנבע מהפקרות בלתי רגילה – סגן השר כהנא – לקח אחריות כדי לתקן. לפני שנה וחצי עמדתי פה ודיברתי על האבטלה הגדולה ביותר ולקחנו אחריות ותיקנו. דיברנו על כך שיש מאות אלפי מובטלים, ואת שני גלי הקורונה צלחנו ללא יום אחד של סגר. יש דרך אחרת וזה נקרא ניהול, מה שלא היה פה במשך כמה שנים."

דיון 40 חתימות בכנסת בנימין נתניהו
צילום: דוברות הכנסת/ דני שם טוב

"ראש הממשלה הקודם הוא ששחרר את מנהיג החמאס יחיא סינואר. בשונה ממדיניות ההכלה של הממשלה הקודמת – 13 אלף טילים מבלי לעשות כלום – אנחנו על בלון ראשון מפציצים. בישובי הדרום עברו כעת את 11 החודשים השקטים ביותר. הותרתם לנו גירעון היסטורי כי פיזרתם כסף, אנחנו לקחנו אחריות. לא העברתם תקציב, שמעתם על מדינה בלי תקציב? אין מכולת בלי תקציב. העברנו תקציב והורדנו את הגירעון." הוסיף בנט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר בנט: "מסתבר שכמה שבועות לפני כניסתי לתפקיד התחייב קודמי לאמריקאים להקמת קונסוליה בפרבר הירושלמי אבו דיס, אנו נמשיך לתקן תוך עבודה לאומית וממלכתית. את הרכבת התחתית בתל אביב מרחתם ואנו תקצבנו. היה צריך במשך שנים להעלות את גיל הפרישה לנשים אבל זה לא פופולארי ואנחנו עשינו את זה, בניגוד אליכם שפיזרתם כסף ממסוקים."

דיון 40 חתימות בכנסת נפתלי בנט
צילום: דוברות הכנסת/ דני שם טוב

בנוסף, אמר: "אנו הורדנו גירעון ואבטלה, הזנקנו צניחה, הבאנו שקט לעוטף עזה, אנו מטפלים בנגב, תיקנו את הנזק עם הקונסוליה בפרבר הירושלמי. לא עשיתם כלום, רק נאומים ומילים. נאומים לא עוצרים צנטריפוגות. במקום תקציב להתעצמות העדפתם עוד בחירות ועוד בחירות ואילו חזון הממשלה – צמיחה, עבודה ופרנסה. החזון שלכם זה בחירות ועוד בחירות."

עוד אמר רה"מ: "ביחס למנסור עבאס, לא הכרתי אותו, אני לא פוגש אותו בהסתר, בניגוד לביבי ויריב לוין שהחליפו איתו טיוטות. גיליתי מנהיג של הציבור הערבי שמנסה דרך אחרת, אני לא יודע אם הוא יצליח, ימים יגידו. כמה ימים לפני הבחירות תמורת איזו הצבעה של מנסור הייתה עסקה להקים לציבור הערבי ועדה מיוחדת. נפגשתי איתו באותם ימים, לשמוע מה הוא אומר, והחזון שלו היה לראות איך אנחנו כאזרחים במדינת ישראל יכולים להסתדר – חזון של שיתוף פעולה במקום צרחות וקללות. רציתי דרך אחרת ואנחנו מנסים, לשפר את החינוך, להסדיר את הנגב, אני לא מתנצל על זה, אני גאה בזה. זה טוב להם וטוב לנו. מי שצריך להתנצל זה מי שעשרים שנה לא עשה כלום."

דיון 40 חתימות בכנסת נפתלי בנט
צילום: דוברות הכנסת/ דני שם טוב

לסיום, אמר: "יש קואליציה נגדנו, קואליציית איימן עודה, בן גביר וביבי. קואליציה שהפילה את חוק ממדים ללימודים. אתם הפלתם את זה אתם לא מתביישים? כרתתם ברית עם טיבי ואיימן עודה. זו אותה קואליציה שחברה לפני עשרה חודשים להפיל את חוק האזרחות ושמוכנה לפגוע בחיילי צה"ל. אני שואל את אזרחי ישראל – האם בוחרים בממשלה קשה, לא פשוטה בין חברים שלא מסכימים על הכול, אבל עובדים יחד. שכחתם את המילה ביחד? האם אתם בוחרים בממשלת צמיחה ורצון טוב, או בקואליציה החדשה – של ביבי, טיבי ובן גביר. אתם מנסים לפרק ממשלה טובה. זו הבחירה, קואליציית הכאוס והבחירות או קואליציית הרצון הטוב".

60 חברי כנסת תמכו בהודעת ראש הממשלה לעומת 59 שהתנגדו, עמדת ראש הממשלה התקבלה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח