צרכנות

מהו טיפול שיאצו והאם הוא נחשב גם כטיפול זוגי?

קרדיט תמונה FREEPIK

תחילה, חשוב לציין כי שיאצו הינה למעשה שיטת טיפול וריפוי באמצעות מגע אשר מתבססת על כלל עקרונות הרפואה הסינית. שיטת הטיפול הזו התפתחה במדינת יפן לפני מספר רב של שנים. בימים אלו, הודות לפיתוח היכולות הרפואיות בכלל העולם ופיתוח יעילות השיטה בפרט, הפכה שיאצו לאחת משיטות הטיפול הפופולריות ביותר בכל הנוגע לתעשיית הרפואה המשלימה.

קודם כל – התחילו באבחון

טיפול שיאצו יעיל ואפקטיבי יתחיל קודם כל באבחון המטופל. בעת שלב האבחון יעבור המטופל תשאול קצר בליווי בדיקות רפואיות בהם ילמד המטפל על מצב האיברים הפנימיים בגוף המטופל. על כן, גם במהלך הטיפול עצמו נערכת בדיקה של מדדים שונים אשר ישפיעו באופן ישיר על אופי הטיפול, כך שיתאים באופן אישי למטופל

כיצד מתבצע הטיפול?

טיפול שיאצו מתבצע על גבי כל גוף המטפל. יחד עם זאת, ישנם מקרים מסוימים בהם ייבחר המטפל להתמקד באזורים מסוימים, לרבות כאלו שזקוקים ליותר תשומת לב. בעת העיסוי, המטפל יעזר באמות, כפות הידיים, בברכיים ובאגודלים על מנת לעסות את הנקודות השונות ברחבי גוף המטופל. בעת עיסוי השיאצו, ישתמש המטפל גם בלחץ פועם או לחילופין קוצבי, ומשך הטיפול נעשה בעת בה המטופל לבוש בבגדי הטיפול הקלילים והנוחים. נוסף על כך, יש לציין כי התנוחה בה תתבצע הטיפול תיבחר בהתאם למצב הפיזי של המטופל, מידת נוחיותו וכמו גם, אזורי הטיפול שדורשים תשומת לב יתרה. לדוגמא, במידה והמטופל חייב בטיפול עבור אזור הגב בשל כאבי גב חוזרים, הטיפול יעשה בעת בה המטופל שוכב על הבטן, או לחילופין על הצד בהתאם לנוחיותו. בעת בה אנו מדברים על נשים בהריון, במרבית המקרים הטיפול יתבצע על הצד. יתרה מכך, יש לציין כי בחלק מהטיפולים, עשוי המטפל לשנות את התנוחה בה נמצא המטופל.

טיפול שיאצו – ניתן להירגע גם ביחד

על כן, ניתן לומר כי טיפול שיאצו ניתן גם כטיפול זוגי מרגיע ומפנק ויש אפילו שיגידו -. ייעוץ זוגי במהלך העיסוי גופכם יכנס למצב של גלי אלפא בו הגוף שלכם יחווה רגיעה מוחלטת ומעין התנתקות מהחיצון. המטפל למעשה ייגע במרכזי העצבים בחלל גופכם, נקודות שיגרמו לשחרורם של נוירוטרנסמיטורים מסוג סרוטונין אשר יעזרו לכם באופן חד משמעי לשכוח מכל הלחצים והדאגות אשר מלווים אתכם לאורך השגרה יחד עם שאר התופעות אשר מטרידות אתכם וכן, אפשר לומר כי זהו הזמן שבו הריפוי של גופכם בא לידי ביטוי באופן משמעותי. בעת סיום הטיפול ברוב המוחלט של המקרים התחושה אותה אתם עשויים להתרגיש תהיה תחושת רוגע ואף אופוריה שתחלוף במהלך היום, אולם חשוב לציין כי השפעת הטיפול משפיעה על הגוף גם מספר ימים לאחר מכן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שורה תחתונה

טיפולי שיאצו הם טיפולים המבוססים על מגע בנקודות מסוימות על גבי הגוף, נקודות שעשויות לעורר רגשות שונות בקרב המטופלים השונים במטרה להגיע לחוויות שהודחקו במהלך החיים שכן, ניכר כי מדובר בזמן מעולה להיפרד מאותו נושא שהמטופל סוחב עמו, הן על הגוף והן על הנפש. נוסף על כך ניתן לציין כי ישנם מקרים בהם רואה המטופל לנכון להעביר את הטיפול בליווי רגשות של בכי וצחוק במטרה ליצור תחושת שחרור ואושר. דרכי הטיפול השונים במהלך הטיפול יעזרו לכם להכיר את הגוף שלכם לעומק, נצלו זאת על מנת להתוודע לכלל היתרונות והחסרונות שלכם במטרה להתאים את אורח החיים שלכם לצרכים של גופכם.

Back to top button