כלכלהמבזקים

בהיקף של עשרות מיליונים: נחשפו עשרות חשבונות בנק לא מדווחים של ישראלים בחו"ל

מבצע ארצי לחשיפת מחזיקי חשבונות בנק ונכסים בחו"ל נערך בימים האחרונים על ידי חטיבת החקירות והחטיבה המקצועית ברשות המסים, והוביל לחשיפת עשרות חשבונות בנק לא מדווחים המוחזקים בחו"ל על ידי אזרחים ותושבים של מדינת ישראל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

במסגרת המבצע, נחקרו כ-20 חשודים ששמם נכלל ברשימות בעלי חשבונות בנק שהתקבלו על פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות בהתאם לנוהל CRS (Common Reporting Standard), אשר חשפו כספים לא מדווחים בהיקף של מעל 85 מיליון ₪. חלק מפעולות החקירה שבוצעו הובילו למעצרם של מספר חשודים ולשחרורם בתנאים מגבילים.

כך לדוגמא, הובא מיכאל דרזן, תושב צפת, בפני בית משפט השלום בחיפה בחשד להחזקת חשבונות בנק בחו"ל בין השנים 2022-2017 בהיקפים של כ-6.5 מיליון ש"ח. מהבקשה לשחרור בערובה, שהוגשה על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, עולה כי החשוד משך באופן שוטף מחשבונות הבנק באמצעות כרטיס אשראי שברשותו כ-8,000 ש"ח מידי חודש, זאת בנוסף למשיכת סכום של 150,000 דולר במזומן באמצעות נש"פ מירושלים על מנת להסתיר את קיום החשבון. כבוד השופטת סגנית הנשיאה טל תדמור-זמיר שחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשוד נוסף, תושב בני ברק הובא בפני בית משפט השלום בתל אביב, בחשד שלא דיווח על מספר חשבונות בנק הרשומים על שמו בחו"ל בסך של כ – 6.3 מיליון ש"ח. מחקירת פקיד שומה חקירות מרכז עולה כי לחשוד חשבון בנק בשווייץ עם יתרת זכות גבוהה וכי קיימות בחשבונותיו הכנסות פיננסיות שמקורן בפעילות בחשבון. כבוד השופטת רוית פלג בר-דיין שחררה את החשוד בתנאים מגבילים והטילה צו איסור פרסום על שמו.

במסגרת המבצע, הובא גם מיכאל דריפוס, תושב חיפה, בפני בית משפט השלום בחיפה בחשד לאי דיווח על חשבונות בנק בחו"ל בהיקפים של כ-25 מיליון ש"ח במטרה להתחמק מתשלום מס. כבוד השופטת, סגנית הנשיאה טל תדמור-זמיר שחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

מרשות המיסים נמסר: "רשות המסים תמשיך להסתייע במידע המתקבל במסגרת דיווחי ה – CRS לאיתור וזיהוי נכסים לא מדווחים בחו"ל על ידי תושבי ישראל על מנת להביא לחשיפת עברייני מס ולגביית מס אמת."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח