חדשות חוץמבזקים

בקרמלין תוקפים לאחר הודעת פינלנד: "נגיב בצעדים, זהו איום חד משמעי"

בקרמלין הגיבו היום (חמישי) להודעת נשיא פינלנד וראש ממשלת פינלנד על כוונת ארצם להצטרף לברית הצבאית נאט"ו.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב טען כי, "בכך הצטרפה פינלנד לצעדים הלא ידידותיים שנקט האיחוד האירופי נגד רוסיה. זה עניין מצער אשר מצדיק תגובה סימטרית, צבאית וטכנית, במטרה לעצור את האיומים על ביטחונה הלאומי של המדינה", ואף הוסיף כי מדובר ב,"איום חד משמעי" כלפי רוסיה, שעשויה להגיב למהלך.

פסקוב טען כי, "התרחבות נאט"ו לא תהפוך את העולם או את אירופה לבטוחים או יציבים יותר. בסופו של דבר, כולם רוצים להימנע מעימות ישיר בין נאט"ו לרוסיה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על המהלך הדרמטי של פינלנד הכריזו הנשיא סאולי נייניסטו וראש הממשלה סאנה מרין בהצהרה משותפת. המשמעות היא שהסיכוי שפינלנד תבקש חברות בנאט"ו הוא כמעט ודאי, אם כי נותרו כמה צעדים לפני שיתחיל תהליך הבקשה. שוודיה השכנה צפויה להחליט על הצטרפות לנאט"ו בימים הקרובים.

פינלנד חולקת גבול יבשתי של 1,340 ק"מ עם רוסיה. הקרמלין הזהיר מפני "השלכות צבאיות ופוליטיות" אם שבדיה ופינלנד יחליטו להצטרף לנאט"ו. אם יגישו בקשה, תהיה תקופת ביניים מרגע הגשת הבקשה ועד שכל 30 הפרלמנטים של חברות נאט"ו יאשררו אותה.

"כעת, כשרגע קבלת ההחלטות קרוב, אנו מציינים את דעותינו הזהות למפלגות", אמרו נייניסטו ומרין בהצהרה משותפת. "חברות בנאט"ו תחזק את הביטחון של פינלנד".

"כחברה בנאט"ו, פינלנד תחזק את כל ברית ההגנה", אמרו. "פינלנד חייבת להגיש בקשה לחברות בנאט"ו ללא דיחוי. אנו מקווים שהצעדים הלאומיים שעדיין נדרשים לקבלת החלטה זו יינקטו במהירות במהלך הימים הקרובים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין
Back to top button
אפשר התראות מסכים לא תודה